Trend Micro introduceert eerste Virus Response Service Level Agreement
Antiviruscontract met boeteclausule onderstreept hoogwaardige dienstverlening binnen twee uur en vergroot klanttevredenheid
Utrecht, 7 oktober 2002 - Trend Micro (Nasdaq: TMIC; TSE: 4704), leider op het gebied van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware en -diensten, introduceert een Virus Response Service Level Agreement (SLA). Hiermee is Trend Micro de eerste antivirusleverancier die een contract aangaat voor virusgevallen bij klanten. In het contract is zelfs een tijdslimiet met een boeteclausule opgenomen, waarin Trend Micro stelt het virus binnen twee uur te zullen verwijderen.
Deze dienst is beschikbaar voor klanten die deelnemen aan of upgraden naar de Gold-status of een hoger niveau van het Premium Support Programma van Trend Micro. De Virus Response SLA garandeert klanten die een virus aanmelden bij het responseteam:
* een directe verificatie van de vraag of het virus bekend is bij TrendLabs(tm), het wereldwijde antivirusonderzoeks- en ondersteuningsnetwerk van Trend Micro;
* een volledig getest en gekwalificeerd pattern file dat binnen twee uur na de virusmelding wordt geleverd;
* een boetestructuur waarbij Trend Micro de klant een boete betaalt als de verwijdering binnen overeengekomen twee uur niet gehaald wordt.
Het Virus Response SLA heeft geen limiet voor het aantal virusmeldingen.
Met de Virus Response SLA concentreert Trend Micro zich op de kern van haar activiteiten, terwijl de trend in de markt is om steeds nieuwe, complexe beveiligingsoplossingen te leveren tegen nieuwe aanvallen. Deze SLA komt volledig tegemoet aan het fundament: zo snel mogelijke levering van kwalitatieve bescherming op de juiste plaats. Trend Micro is de enige leverancier die deze mate van betrokkenheid opneemt in een antiviruscontract.
De Virus Response SLA maakt deel uit van een nieuwe reeks services die de Enterprise Protection Strategy van Trend Micro ondersteunen. Deze strategie combineert diensten, producten en centrale beheertools om de expertise van Trend Micro tijdens alle stadia van een virusaanval aan haar klanten te leveren, variërend van het opzetten van antivirusbeleid tot en met het opschonen van systemen na een aanval, en assessments.
"We erkennen dat de negatieve gevolgen van virussen en kwaadaardige code blijven toenemen. De grootste zorg voor klanten is de vraag of de bescherming op tijd en op de juiste plaats is, ongeacht de aard van de aanval of waar deze in het netwerk plaatsvindt", aldus David Rowe, Executive Vice-President Global Marketing van Trend Micro. "Onze nieuwe Virus Response SLA biedt klanten alle voordelen van onze bewezen expertise en service met de garantie van een boeteclausule. We nemen niet alleen de verantwoordelijkheid, maar bieden klanten ook rust."
Het Premium Support Programma van Trend Micro is vrijwel overal ter wereld beschikbaar. De Virus Response SLA is binnen dit programma beschikbaar in Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Japan. Vergelijkbare services komen in oktober 2002 ook beschikbaar in Europa.
Over TrendLabs
Het TrendLabs 24x7 wereldwijde antivirusonderzoeks- en ondersteuningsnetwerk is de basis van de servicestructuur van Trend Micro. Het team bestaat uit meer dan 250 antivirusspecialisten en informeert en beschermt klanten continu tegen de nieuwste beveiligingsbedreigingen. Het netwerk bestaat uit servicecenters in Tokio, Parijs, Californië, Taipei en München, en het ISO 9002-gecertificeerde hoofdkwartier in Metro Manila.
Over Trend Micro
Trend Micro is leider op het gebied van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware en -diensten. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, het Europese hoofdkantoor in Marlow, Engeland. De producten worden wereldwijd geleverd door Value-Added Resellers en service providers.
Voor meer informatie en evaluatieversies: www.trendmicro.co.uk/
Ingezonden persbericht