Persbericht
Nieuwegein, 7 oktober 2002
Stellent geeft zijn visie op de toekomst van content management
StellentTM, Inc. (Nasdaq: STEL), één van de toonaangevende aanbieders van
content management oplossingen, heeft onlangs zijn visie op de toekomst van
content management gepresenteerd. In een nieuwe white paper met de titel
'Harnessing the Power of Your Content: A Vision for the Future of Content
Management' worden vier niveaus van content in een bedrijf onderscheiden en uitgelegd
hoe bedrijven hun business content moeten beheren, om er zoveel mogelijk
rendement uit te kunnen halen.
"Organisaties beschikken tegenwoordig over een enorme hoeveelheid content,
die niet adequaat gebruikt en beheerd wordt", is de mening van David
Yockelson, senior vice-president van de META Group. "Bedrijven moeten veel beter
gebruik maken van de beschikbare content, om er optimaal van te kunnen
profiteren. Dat betekent, dat content in alle niveaus van een organisatie opgeslagen
moet worden in een content management systeem, dat gemakkelijk toegankelijk is
en dat door alle medewerkers in de organisatie eenvoudig gebruikt kan
worden."
Ook Stellent is van mening, dat content management betrekking moet hebben
op alle content in een organisatie. Stellent onderscheidt personal, shared,
collaborative en enterprise content.
'Personal content' is business content, die door medewerkers voor eigen
gebruik gemaakt wordt en die alleen voor die individuele medewerkers
toegankelijk is. 'Shared content' heeft betrekking op informatie, die gebruikt wordt
door medewerkers, die informeel samenwerken. 'Collaborative content' wordt
gebruikt door projectgroepen, die kunnen bestaan uit zowel interne als externe
medewerkers. 'Enterprise content' is beschikbaar en relevant voor bepaalde
doelgroepen in een bedrijf, voor de hele onderneming of voor de buitenwereld. Veel
van deze content is speciaal ontwikkeld voor interne of externe websites.
In het white paper licht Stellent toe, dat bedrijven -als ze optimaal van
hun business content gebruik willen maken- een content management systeem
moeten implementeren, dat al deze vormen van content kan beheren. Daarnaast moet
het systeem zich kunnen aanpassen aan de werkwijze van de gebruikers op elk
niveau in de organisatie. Het white paper beschrijft bovendien hoe het
Stellent content management systeem zijn gebruikers in staat stelt om toegang te
krijgen tot de content, hoe de content op elk niveau beheerd moet worden en hoe
content van het ene naar het andere niveau migreert. Tenslotte gaat het white
paper kort in op de techniek, die het mogelijk maakt om het Stellent content
management systeem met andere applicaties en content repositories te
integreren.
"Stellent heeft altijd een focus gehad op de ontwikkeling van content
management oplossingen, waarmee alle business en web content in een organisatie
efficiënt beheerd kan worden", zegt Dan Ryan, senior vice-president Marketing
en Business Development van Stellent. "Met het white paper, waarin we onze
visie op content management hebben vastgelegd, willen we het content management
proces transparant maken en duidelijk maken, waarom content management zo
belangrijk is en betrekking moet hebben op alle informatie in alle lagen van een
organisatie."
Noot voor de pers: Het white paper is als PDF-file met het persbericht
meegestuurd. Voor een toelichting op de visie van Stellent kunt u contact opnemen
met Ilco Nijstad, regional director Benelux, telefoon 030-6029500 of
ilco.nijstad@stellent.com. Meer informatie over Stellent is ook te vinden op
www.stellent.com.
Nederlands perscontact: Theo Snijders, Wisse Kommunikatie, telefoon
026-4431523 of theo.snijders@wisse-worldcom.nl
Over Stellent
Stellent, Inc. (www.stellent.com), dat tot vorig jaar onder de naam
IntraNet Solutions opereerde, ontwikkelt enterprise content management oplossingen.
Het bedrijf wordt door analisten van Gartner Dataquest, Forrester Research en
de Aberdeen Group tot de drie belangrijkste aanbieders van content
management systemen gerekend. Stellent heeft wereldwijd meer dan 1.500 klanten,
waaronder veel bedrijven uit de Top 2000. Tot de klanten behoren ondermeer Merrill
Lynch, Agilent Technologies, Target Corp., Cox Communications, Yahoo!,
Hewlett-Packard en Ericsson Telecom AB. Het hoofdkantoor van Stellent is gevestigd
in Eden Prairie, Minneapolis. Daarnaast zijn er vestigingen in de Verenigde
Staten, Europa en Azië.
Met het Stellent content management systeem kunnen organisaties niet alleen
snel websites ontwikkelen, maar ook content management oplossingen voor
enterprise portals en e-commerce applicaties. Stellent biedt een omvangrijk scala
van tools, waarmee content afkomstig van verschillende bronnen en met
verschillende formats voor internet geschikt gemaakt kan worden door de content om
te zetten naar de gebruikelijke webformats. Daardoor kan de content eenvoudig
beheerd, op internet gepubliceerd en aangepast worden voor specifieke
doelgroepen, apparaten en applicaties. Bovendien kunnen alle typen security
systemen in het content management systeem geïntegreerd worden en beschikt het over
faciliteiten voor personificatie.