3 OKTOBER 2002: SEMINAR MODE EXPORTTRENDS 2002
Kansen in Scandinavië en de plekken die "openvallen" op de Duitse markt
Op donderdag 3 oktober a.s. houdt MODINT van 15.30 tot 18.30 uur in het industriële monument De Kalkovens te Huizen een seminar over exporttrends. Dit jaar is er speciale aandacht voor verkooptrends in Duitsland en kansen in Scandinavië. Scandinavië is een bijzonder kansrijke afzetmarkt voor Nederlandse mode en dat wordt uiteengezet door Poul Erik Jakobsen, bestuurslid van meerdere Scandinavische bedrijven. De landen vereisen een afzonderlijke benadering en aan bod komen de marktsituatie in de landen, de belangrijke verkoopkanalen en spelers in de markten, de kansen voor private labels en merken en de meest succesvolle wijze om de inkopers in de landen te benaderen.
Duitsland is onze belangrijkste exportmarkt, maar de situatie aldaar
is niet rooskleurig. Wim Schijen, van Wim Schijen Management
Consulting, gaat in op de kansen die er juist nù zijn. De deelnemers
krijgen inzicht in de ontwikkelingen ten aanzien van de
kledingverkopen, het al dan niet ontstaan van niches voor Nederlandse
leveranciers, de verhoudingen van onze concurrentiekracht ten opzichte
van Duitse aanbieders en de verwachting ten aanzien van de toekomst.
Tenslotte presenteert drs. ing. Corinne van Voorden van MODINT
Business een analyse van de huidige exportstromen en kansrijke
markten. Het seminar Exporttrends 2002 is gratis voor MODINT-leden die
de Module Marktondersteuning Buitenland afnemen. Overige deelnemers
betalen 195 (ex 19% BTW). Informatie en aanmelding bij Corinne van
Voorden, 020-5121452 of vanvoorden@modintbusiness.nl
Amsterdam, 5 september 2002