Persberichten - 03/10/2002
Roularta lanceert Antwerps automagazine
Roularta lanceert Antwerps automagazine Volgende week lanceert
Roularta Media Group een nieuw Vlaams automagazine, Steps
Automagazine, het eerste regionale autoblad in ons land. Het eerste
nummer verschijnt namelijk alleen in de grote Antwerpse agglomeratie.
De formule is uniek : het blad dat 50 % redactie telt, wordt gratis
verdeeld samen met andere bladen van de groep; met Steps, Trends,
Knack, Sport Magazine. Naast nieuws uit de internationale auto-scène,
nieuwe modellen, nuttige gadgets, concentreert de redactie zich op
lokaal autonieuws. Zo worden o.m. in het eerste nummer parkeertips
voor Antwerpen gegeven en worden 6 grote merkverdelers uit de
metropool ondervraagd over hun positie op de snel evoluerende
automarkt. Leesvoer voor iedereen, die van ver of dichtbij bij
autorijden en het verkeer is betrokken. Hoofdredacteur Luc De Wandel,
die zelf meer dan 10 jaar actief was in de Vlaamse autobusiness, o.a.
in de marketingdepartementen van BMW en Toyota : De autosector is, met
de Europese open markt, in volle beweging. Bovendien is een auto het
meest emotioneel geladen product dat onze consumptiemaatschappij kent.
Onze geregionaliseerde aanpak maakt bovendien dat we de lokale
toestand, die in Vlaanderen per regio toch soms sterk verschilt, apart
kunnen belichten. Dit alles maakt Steps Automagazine interessant voor
een heel brede doelgroep. Steps Automagazine verschijnt vier keer per
jaar.
Bron: Roularta
Provider: Euronext Brussels