Persberichten - 03/10/2002

Roularta lanceert Antwerps automagazine

Roularta lanceert Antwerps automagazine Volgende week lanceert Roularta Media Group een nieuw Vlaams automagazine, Steps Automagazine, het eerste regionale autoblad in ons land. Het eerste nummer verschijnt namelijk alleen in de grote Antwerpse agglomeratie. De formule is uniek : het blad dat 50 % redactie telt, wordt gratis verdeeld samen met andere bladen van de groep; met Steps, Trends, Knack, Sport Magazine. Naast nieuws uit de internationale auto-scène, nieuwe modellen, nuttige gadgets, concentreert de redactie zich op lokaal autonieuws. Zo worden o.m. in het eerste nummer parkeertips voor Antwerpen gegeven en worden 6 grote merkverdelers uit de metropool ondervraagd over hun positie op de snel evoluerende automarkt. Leesvoer voor iedereen, die van ver of dichtbij bij autorijden en het verkeer is betrokken. Hoofdredacteur Luc De Wandel, die zelf meer dan 10 jaar actief was in de Vlaamse autobusiness, o.a. in de marketingdepartementen van BMW en Toyota : De autosector is, met de Europese open markt, in volle beweging. Bovendien is een auto het meest emotioneel geladen product dat onze consumptiemaatschappij kent. Onze geregionaliseerde aanpak maakt bovendien dat we de lokale toestand, die in Vlaanderen per regio toch soms sterk verschilt, apart kunnen belichten. Dit alles maakt Steps Automagazine interessant voor een heel brede doelgroep. Steps Automagazine verschijnt vier keer per jaar.

Bron: Roularta
Provider: Euronext Brussels