BedrijfsautoRAI

03-10-2002

De Daily de nummer 1 in rijgemak en cabinecomfort

De nieuwe 2,3 liter UniJet HPI motor is niet de enige innovatie in de Daily. Door een aantal wijzigingen in het interieur en verbetering van de bestaande vering en bak wordt ervoor gezorgd dat de rijkwaliteit en rijcomfort gelijk zijn aan deze van een personenauto.

CABINECOMFORT
In de cabine is een aantal aanpassingen doorgevoerd die de kwaliteit van de afwerking, het uiterlijk en de functionaliteit van het cabine-interieur ten goede komen.

Voor de bovenzijde van het dashboard, inclusief de kap van het instrumentenpaneel, is gebruikgemaakt van fraai en prettig aanvoelend soft touch materiaal.In combinatie met het nieuwe, frissere en modernere design van de stoelbekleding wordt hierdoor het personenautogevoel in de cabine van de Daily versterkt.

Het lichtgrijs van de vloermatten en het onderste deel van het cabine-interieur harmonieert met het donkergrijs van het bovenste deel van de interieurafwerking. Het opbergvak rechts naast het stuur is nu van binnen bekleed met zacht materiaal en daarom ideaal voor het opbergen van kwetsbare voorwerpen als een mobiele telefoon of een zonnebril.

Door het aanbrengen van een nieuwe rubberen afdichting tussen het dashboard en het centrale instrumentenpaneel, behoren de dashboardgeluiden tot verleden. Dit samen met de nieuwe motor, ophanging en geluidsisolatie zorgen voor een geluidsreductie van 2dB(A) bij 100 km/h, wat gelijk is aan een verlaging van de geluidsperceptie met 40 procent.

RIJGEMAK
Ophanging
Zowel bij de voor- als de achterwielophanging worden aanvullende flexibele elementen aangebracht. Dankzij deze verbetering wordt het overhellen van de carrosserie in bochten voorkomen, ook wanneer geen traditionele stabilisatorstang aanwezig is. Bovendien is de achteras voorzien van een flexibel element van het type Torgo dat voorkomt dat de achteras ook bij volledige belading teveel in veert. Hierdoor is de wegligging onder alle omstandigheden optimaal.

Versnellingsbak De versnellingsbak is op een aantal punten verbeterd om het inschakelen van de versnellingen te vergemakkelijken. Daarnaast is nu ook de achteruit gesynchroniseerd en is bij de vijfversnellingsbak de capaciteit voor het ingaande koppel verhoogd.