03-10-2002
De Daily de nummer 1 in rijgemak en cabinecomfort
De nieuwe 2,3 liter UniJet HPI motor is niet de enige innovatie in de Daily. Door een aantal wijzigingen in het interieur en verbetering van de bestaande vering en bak wordt ervoor gezorgd dat de rijkwaliteit en rijcomfort gelijk zijn aan deze van een personenauto.
CABINECOMFORT
In de cabine is een aantal aanpassingen doorgevoerd die de kwaliteit
van de afwerking, het uiterlijk en de functionaliteit van het
cabine-interieur ten goede komen.
Voor de bovenzijde van het dashboard, inclusief de kap van het
instrumentenpaneel, is gebruikgemaakt van fraai en prettig aanvoelend
soft touch materiaal.In combinatie met het nieuwe, frissere en
modernere design van de stoelbekleding wordt hierdoor het
personenautogevoel in de cabine van de Daily versterkt.
Het lichtgrijs van de vloermatten en het onderste deel van het
cabine-interieur harmonieert met het donkergrijs van het bovenste deel
van de interieurafwerking. Het opbergvak rechts naast het stuur is nu
van binnen bekleed met zacht materiaal en daarom ideaal voor het
opbergen van kwetsbare voorwerpen als een mobiele telefoon of een
zonnebril.
Door het aanbrengen van een nieuwe rubberen afdichting tussen het
dashboard en het centrale instrumentenpaneel, behoren de
dashboardgeluiden tot verleden. Dit samen met de nieuwe motor,
ophanging en geluidsisolatie zorgen voor een geluidsreductie van
2dB(A) bij 100 km/h, wat gelijk is aan een verlaging van de
geluidsperceptie met 40 procent.
RIJGEMAK
Ophanging
Zowel bij de voor- als de achterwielophanging worden aanvullende
flexibele elementen aangebracht. Dankzij deze verbetering wordt het
overhellen van de carrosserie in bochten voorkomen, ook wanneer geen
traditionele stabilisatorstang aanwezig is. Bovendien is de achteras
voorzien van een flexibel element van het type Torgo dat voorkomt dat
de achteras ook bij volledige belading teveel in veert. Hierdoor is de
wegligging onder alle omstandigheden optimaal.
Versnellingsbak De versnellingsbak is op een aantal punten verbeterd
om het inschakelen van de versnellingen te vergemakkelijken. Daarnaast
is nu ook de achteruit gesynchroniseerd en is bij de
vijfversnellingsbak de capaciteit voor het ingaande koppel verhoogd.