Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 3 oktober 2002

Ledenraad Koninklijk Horeca Nederland in oproep aan kabinet: Extra Holland-promotie juist nu keihard nodig!

WOERDEN - 3 oktober 2002 - Het kabinet Balkenende moet meer geld uittrekken voor Holland-promotie. "De regering moet juist nu Nederland als toeristische trekpleister op de kaart zetten!" Deze oproep is 1 oktober breed geuit door de leden tijdens de bijeenkomst van de Ledenraad van Koninklijk Horeca Nederland.

Jan Geenemans, voorzitter van Koninklijk Horeca Nederland, is het daar volkomen mee eens. "Met name in een tijd dat het economisch minder gaat, is overheidssteun voor promotionele activiteiten dubbel en dwars nodig. Je moet dus nu offensief handelen om Nederland als aantrekkelijke toeristische bestemming te promoten. De Nederlander zal dan sneller kiezen voor een binnenlandse vakantie. Ook de buitenlandse gasten komen niet vanzelf. Die zul je moeten overtuigen!"

Slag om toerist niet verliezen

Koninklijk Horeca Nederland is voorstander van extra investeringen in Holland-promotie via Toerisme Recreatie Nederland. In de ons omringende landen pompt de overheid veel extra geld in het promoten van hun toeristische trekpleisters. Geenemans: "Willen we de slag om de toerist niet verliezen, dan zal de overheid meer geld moeten uitrekken om daarmee de concurrentie met de ons omringende landen aan te gaan!"

Investeren in kwaliteit

Koninklijk Horeca Nederland vindt ook dat er meer middelen nodig zijn voor innovatieve en kwalitatieve investeringen in het toerisme. Met name de kust, de steden en de combinatie cultuur en evenementen verdienen een extra impuls. Geenemans: "De toerist wil waar voor zijn geld! De vakantieganger brengt zijn vakantie door in het land waar het meeste waar voor zijn geld krijgt. Daarom moet Nederland investeren in kwaliteit."

Noot voor de redactie -