TPG BREIDT SAMENWERKING MET PORTUGEES POSTBEDRIJF CTT
CORREIOS UIT
De post-, express- en logistieke onderneming TPG N.V. heeft vandaag
bekendgemaakt dat zij, via haar divisie TNT Express, een overeenkomst heeft
getekend met PostLog, de express-divisie van CTT Correios, het nationale
Portugese postbedrijf. De overeenkomst heeft een looptijd van vijf jaar en
omvat de wereldwijde levering, onder gezamenlijke merknaam, van express-
producten via de verkooporganisatie van PostLog in Portugal.
Deze overeenkomst betekent een uitbreiding van de samenwerking tussen de
twee bedrijven, die drie jaar geleden begon. PostLog maakte toen voor het
eerst gebruik van enkele diensten van TNT voor bestemmingen binnen Europa.
In een intentieverklaring gaven beide partijen vorig jaar te kennen de
samenwerking te willen intensiveren. Dit heeft er nu toe geleid dat de klanten
van PostLog toegang krijgen tot het volledige wereldwijde netwerk van TNT, tot
twee extra tijdspecifieke diensten bezorging voor 09.00 en 12.00 uur en tot
alle Track and Trace-opties van TNT.
De gezamenlijke dienstverlening wordt vanaf maandag 7 oktober tot eind 2002
getest met behulp van een speciaal salesteam en 17 postkantoren in een
gebied rond de Portugese steden Braga en Guimares. Tegen het eind van
2003 zullen de gezamenlijk ontwikkelde diensten ook in de rest van het land
beschikbaar zijn.
De samenwerkingsovereenkomst is de vijfde die TNT de afgelopen twaalf
maanden heeft aangekondigd. De nationale postbedrijven van Chili, Roemenië,
Indonesië en Korea gingen PostLog voor.
"We zijn bijzonder blij met PostLog te kunnen gaan samenwerken", aldus
Fernando Melo, Country Manager van TNT Portugal. "Het bedrijf heeft een
uitstekende reputatie en ik denk dat deze overeenkomst voor beide partijen
buitengewoon gunstig zal uitpakken. Geen van beide hoeft nu te investeren in
het opzetten van een eigen vast netwerk en TNT verkrijgt meer
naamsbekendheid in een groeimarkt. Nog belangrijker is natuurlijk dat we de
klant meer keuze en betere service kunnen bieden".
Louis Phillipe, directeur van PostLog, voegt daar aan toe: "We hebben TNT Express als samenwerkingspartner gekozen vanwege hun expertise, ervaring en uitermate professionele aanpak. Dat we een overeenkomst voor een lange tijd zijn aangegaan, getuigt van ons vertrouwen in TNT en laat zien dat wij ons (volledig) inzetten om duurzame klanttevredenheid te waarborgen.\\\"
Noot voor de redactie:
TPG N.V. verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke
TPG Post, een breed scala aan post-, express- en logistieke diensten. De
onderneming heeft ruim 143.000 medewerkers in 60 landen en is in meer dan
200 landen actief. De omzet in 2001 bedroeg EUR 11,2 miljard, en groeide in
de eerste helft van 2002 verder met 4,2%. TPG N.V. is genoteerd aan de
beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.
TNT Express, een divisie van TPG is 's werelds grootste aanbieder van express-diensten in het B-to-B segment. TNT Express levert wekelijks 3,6 miljoen pakketten, documenten en vrachtstukken in ruim 200 landen, gebruik makend van haar eigen netwerk van 878 depots, hubs en sorteercentra.
TNT Express heeft inmiddels samenwerkingsovereenkomsten met meer dan
dertig postbedrijven overal ter wereld, onder meer in Zwitserland, België,
Zweden, Luxemburg en China.
Voor meer informatie (
Ingezonden persbericht