Ingezonden persbericht

TPG BREIDT SAMENWERKING MET PORTUGEES POSTBEDRIJF CTT

CORREIOS UIT

De post-, express- en logistieke onderneming TPG N.V. heeft vandaag bekendgemaakt dat zij, via haar divisie TNT Express, een overeenkomst heeft getekend met PostLog, de express-divisie van CTT Correios, het nationale Portugese postbedrijf. De overeenkomst heeft een looptijd van vijf jaar en omvat de wereldwijde levering, onder gezamenlijke merknaam, van express- producten via de verkooporganisatie van PostLog in Portugal.

Deze overeenkomst betekent een uitbreiding van de samenwerking tussen de twee bedrijven, die drie jaar geleden begon. PostLog maakte toen voor het eerst gebruik van enkele diensten van TNT voor bestemmingen binnen Europa. In een intentieverklaring gaven beide partijen vorig jaar te kennen de samenwerking te willen intensiveren. Dit heeft er nu toe geleid dat de klanten van PostLog toegang krijgen tot het volledige wereldwijde netwerk van TNT, tot twee extra tijdspecifieke diensten ­ bezorging voor 09.00 en 12.00 uur ­ en tot alle Track and Trace-opties van TNT.

De gezamenlijke dienstverlening wordt vanaf maandag 7 oktober tot eind 2002 getest met behulp van een speciaal salesteam en 17 postkantoren in een gebied rond de Portugese steden Braga en Guimares. Tegen het eind van 2003 zullen de gezamenlijk ontwikkelde diensten ook in de rest van het land beschikbaar zijn.

De samenwerkingsovereenkomst is de vijfde die TNT de afgelopen twaalf maanden heeft aangekondigd. De nationale postbedrijven van Chili, Roemenië, Indonesië en Korea gingen PostLog voor.

"We zijn bijzonder blij met PostLog te kunnen gaan samenwerken", aldus Fernando Melo, Country Manager van TNT Portugal. "Het bedrijf heeft een uitstekende reputatie en ik denk dat deze overeenkomst voor beide partijen buitengewoon gunstig zal uitpakken. Geen van beide hoeft nu te investeren in het opzetten van een eigen vast netwerk en TNT verkrijgt meer naamsbekendheid in een groeimarkt. Nog belangrijker is natuurlijk dat we de klant meer keuze en betere service kunnen bieden".

Louis Phillipe, directeur van PostLog, voegt daar aan toe: "We hebben TNT Express als samenwerkingspartner gekozen vanwege hun expertise, ervaring en uitermate professionele aanpak. Dat we een overeenkomst voor een lange tijd zijn aangegaan, getuigt van ons vertrouwen in TNT en laat zien dat wij ons (volledig) inzetten om duurzame klanttevredenheid te waarborgen.\\\"

Noot voor de redactie:
TPG N.V. verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke TPG Post, een breed scala aan post-, express- en logistieke diensten. De onderneming heeft ruim 143.000 medewerkers in 60 landen en is in meer dan 200 landen actief. De omzet in 2001 bedroeg EUR 11,2 miljard, en groeide in de eerste helft van 2002 verder met 4,2%. TPG N.V. is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.

TNT Express, een divisie van TPG is 's werelds grootste aanbieder van express-diensten in het B-to-B segment. TNT Express levert wekelijks 3,6 miljoen pakketten, documenten en vrachtstukken in ruim 200 landen, gebruik makend van haar eigen netwerk van 878 depots, hubs en sorteercentra.

TNT Express heeft inmiddels samenwerkingsovereenkomsten met meer dan dertig postbedrijven overal ter wereld, onder meer in Zwitserland, België, Zweden, Luxemburg en China.

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht