Ingezonden persbericht

Persbericht
Amsterdam, 31 juli 2002

COMPUSERVE ZOEK WERKT SAMEN MET GOOGLE
America Online Inc. sluit internationale overeenkomst met Google

CompuServe heeft per vandaag de nieuwe CompuServe Zoekfunctie online gebracht. Deze eenvoudige zoekfaciliteit levert sneller en betere resultaten op bij het zoeken op het web door gebruik te maken van de bekende Google zoekmachine. Dit is het resultaat van de wereldwijde overeenkomst die America Online Inc. heeft gesloten met Google. Naast Nederland is deze service nu ook beschikbaar via Netscape, AOL en CompuServe in de VS, Canada, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Brazilië, Mexico, Argentinië, Japan en Australië.

"Internet heeft de manier waarop mensen informatie zoeken ingrijpend veranderd", zegt Leo Grandia, general manager van AOL Benelux. "Uit studies in de VS blijkt dat 80% van de internetters eerst zoekt op het web om informatie te vinden. De samenwerking met Google zorgt ervoor dat CompuServe-leden nog sneller toegang hebben tot alles wat het Internet te bieden heeft."

Het Amerikaanse onderzoek van Direct Marketing Services Inc. laat zien dat internetters vooral zoeken naar routeplanners (61%), gevolgd door vakantie en reizen (60%) en hobbies/interesses (57%). Al deze informatie en veel meer is nu wereldwijd voor alle AOL- en CompuServe-leden rechtstreeks beschikbaar via de index van Google waarin miljoenen internet-documenten zijn opgenomen.

Over CompuServe
CompuServe is een merknaam van AOL Benelux, onderdeel van AOL Europe. CompuServe Nederland telt momenteel ruim 100.000 betalende leden en biedt een betrouwbare internetverbinding en gebruiksvriendelijke diensten als eigen Nederlandstalige software, 7 e-mailadressen, actuele content, ouderlijk toezicht en discussieforums. CompuServe Instant Messenger zorgt voor directe online communicatie met vrienden, familie en collega's, waar ook ter wereld.

Over AOL Europe
AOL Europe is een business unit van America Online Inc., met meer dan 34 miljoen leden wereldwijd marktleider op het gebied van interactieve services. AOL Europe bereikt consumenten in tien landen en vijf verschillende talen via abonnementen op AOL en CompuServe internet diensten, AOL Instant Messenger, CompuServe Office and Netscape services en met de AOL en CompuServe Portals. Alleen al met de AOL services in Frankrijk, Duitsland en Engeland bereikt AOL meer dan 5,5 miljoen huishoudens. AOL Europe genereert de meeste tijd online*. Dit is een zeer belangrijk meetpunt voor klanttevredenheid en onderstreept de leidende positie van AOL als de beste interactieve service business.


* Bron: Jupiter MMXI

# # #



Ingezonden persbericht