Ingezonden persbericht
Persbericht
Amsterdam, 31 juli 2002
COMPUSERVE ZOEK WERKT SAMEN MET GOOGLE
America Online Inc. sluit internationale overeenkomst met Google
CompuServe heeft per vandaag de nieuwe CompuServe Zoekfunctie online
gebracht. Deze eenvoudige zoekfaciliteit levert sneller en betere resultaten
op bij het zoeken op het web door gebruik te maken van de bekende Google
zoekmachine. Dit is het resultaat van de wereldwijde overeenkomst die
America Online Inc. heeft gesloten met Google. Naast Nederland is deze
service nu ook beschikbaar via Netscape, AOL en CompuServe in de VS, Canada,
Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Brazilië, Mexico, Argentinië, Japan
en Australië.
"Internet heeft de manier waarop mensen informatie zoeken ingrijpend
veranderd", zegt Leo Grandia, general manager van AOL Benelux. "Uit studies
in de VS blijkt dat 80% van de internetters eerst zoekt op het web om
informatie te vinden. De samenwerking met Google zorgt ervoor dat
CompuServe-leden nog sneller toegang hebben tot alles wat het Internet te
bieden heeft."
Het Amerikaanse onderzoek van Direct Marketing Services Inc. laat zien dat
internetters vooral zoeken naar routeplanners (61%), gevolgd door vakantie
en reizen (60%) en hobbies/interesses (57%). Al deze informatie en veel meer
is nu wereldwijd voor alle AOL- en CompuServe-leden rechtstreeks beschikbaar
via de index van Google waarin miljoenen internet-documenten zijn opgenomen.
Over CompuServe
CompuServe is een merknaam van AOL Benelux, onderdeel van AOL Europe.
CompuServe Nederland telt momenteel ruim 100.000 betalende leden en biedt
een betrouwbare internetverbinding en gebruiksvriendelijke diensten als
eigen Nederlandstalige software, 7 e-mailadressen, actuele content,
ouderlijk toezicht en discussieforums. CompuServe Instant Messenger zorgt
voor directe online communicatie met vrienden, familie en collega's, waar
ook ter wereld.
Over AOL Europe
AOL Europe is een business unit van America Online Inc., met meer dan 34
miljoen leden wereldwijd marktleider op het gebied van interactieve
services. AOL Europe bereikt consumenten in tien landen en vijf
verschillende talen via abonnementen op AOL en CompuServe internet
diensten, AOL Instant Messenger, CompuServe Office and Netscape services en
met de AOL en CompuServe Portals. Alleen al met de AOL services in
Frankrijk, Duitsland en Engeland bereikt AOL meer dan 5,5 miljoen
huishoudens. AOL Europe genereert de meeste tijd online*. Dit is een zeer
belangrijk meetpunt voor klanttevredenheid en onderstreept de leidende
positie van AOL als de beste interactieve service business.
* Bron: Jupiter MMXI
# # #
Ingezonden persbericht