Koninklijk Horeca Nederland
Persbericht 31 juli 2002
Afspraken voor de Amsterdamse terrassen
Amsterdam - 31 juli 2002 - Horecaondernemers in Amsterdam, die lid
zijn van Koninklijk Horeca Nederland, ontvangen een poster "Afspraken
op het terras". Het initiatief hiervoor is genomen door de lokale
afdeling van Koninklijk Horeca Nederland. De poster, duidelijk
zichtbaar opgehangen voor de terrasbezoekers geeft aan dat wanneer men
zich aan deze afspraken houdt, het terrasgenoegen voor alle partijen
wordt vergroot.
Poster "Afspraken op het terras"
Klik op de afbeelding voor een vergroting (137 kB)
Deze campagne sluit aan op het huidige beleid van de Amsterdamse horeca om gasten duidelijk te maken zich niet met drank of eten buiten de terrasgrenzen te begeven. Ook wijst de poster op het maken van afspraken tussen horeca-exploitanten en straatmuzikanten.
Kwaliteit Amsterdamse terrassen
De Amsterdamse horeca wil met onder andere deze poster de kwaliteit
van en op de terrassen bewaken en vergroten. Huub Verweij, Koninklijk
Horeca Nederland afdeling Amsterdam: "De gasten, de omgeving van het
terras, de buren en de horecaondernemer zelf, iedereen is gebaat bij
een gezellig terras. Met deze afspraken staat de Amsterdamse horeca
garant voor kwaliteit op de terrassen en neemt ze haar
verantwoordelijkheid om de overlast voor de omgeving rond de terrassen
tot een minimum te beperken".
De aantrekkelijkheid en gezelligheid van Amsterdam wordt mede bepaald
door de vele terrassen, hetgeen weer bepalend is voor het goede imago
van de hoofdstad. De poster wordt rond 1 augustus verspreid onder de
1150 horecaondernemers in Amsterdam.
Noot voor de redactie -