TNT Post Groep NV
Voor de laatste keer het "TNT Open"
26 maart 2002
Dit jaar zal TNT voor de laatste keer zijn naam aan het jaarlijkse
Internationaal Open Golf Kampioenschap van Nederland verbinden. Het
TNT Open vindt plaats van 25 tot en met 28 juli a.s. op de
Hilversumsche Golf Club.
Het kampioenschap, dat sinds 1912 wordt gehouden is sinds 1980
georganiseerd door het sportmarketing bureau Reved International B.V.
en heeft achtereenvolgens, KLM (10 jaar), Heineken (5 jaar), Sun
Microsystems (2 jaar) en TNT (5 jaar) als hoofd- en titelsponsor
gekend.
TNT heeft besloten om zijn hoofdsponsorschap van dit golftoernooi na
vijf succesvolle jaren te beëindigen. De samenwerking TNT-Reved heeft
uitstekend gewerkt en ervoor gezorgd, dat dit toernooi wereldwijd in
aanzien is gestegen. De doelstelling van het sponsorschap,
internationale naamsbekendheid van TNT, is zodanig verhoogd, dat er
van een optimaal resultaat gesproken kan worden. Met deze conclusie
voorhanden heeft TNT besloten andere accenten te leggen in zijn
sponsorbeleid.
Voor Reved ligt er een nieuwe uitdaging om een bedrijf aan te trekken,
dat het hoofd- en titelsponsorship van het prestigieuze evenement
vanaf 2003 wil invullen. Reved beschouwt een combinatie van sponsoring
door een tweetal bedrijven zoals het Deutsche Bank/ SAP Open in
Duitsland ook tot de mogelijkheden.
Het kampioenschap biedt zeer goede mogelijkheden voor de presentatie
van de (hoofd)sponsor vanwege de uitgebreide televisieregistratie (16
camera's), waardoor het kampioenschap zowel live als in samenvattingen
in tientallen landen wordt uitgezonden met een totale zendtijd van
meer dan 500 uur. Het kampioenschap krijgt gedurende het jaar
uitgebreide aandacht in de nationale en internationale gedrukte media.
Voorts biedt het kampioenschap vele geschikte mogelijkheden voor het
ontvangen van relaties van de sponsors en het uitdragen van het
positieve imago naar de vele toeschouwers die dit kampioenschap sinds
jaar en dag kent.