Ingezonden persbericht


Consumentenbond concludeert:
bellen via Tele2 Mobiel vaak voordeligst

Bovendien is Tele2's BelBonus nog buiten beschouwing gelaten

Amsterdam, 24 juli 2002 - In een deze maand gepubliceerd onderzoek door de Consumentenbond (Consumentengids, juli 2002) - een herhaling van een eerste meting in 2000 naar de stand van zaken op de mobiele telefoniemarkt - concludeert de bond dat Tele2 Mobiel voor mensen die weinig bellen het voordeligst is. De Consumentenbond onderzocht de belkosten in drie categorieën: 'veelbellers', 'doorsneebellers' en 'weinigbellers'. Een weinigbeller die gemiddeld 20 keer per maand een sms-bericht verstuurt, is daar bij Tele2 Mobiel slechts EUR5,20 voor kwijt. Een weinig bellende consument is daar bij de nummer twee in deze categorie EUR8,04 voor kwijt, een prijsverschil van maar liefst 54,6%.

In de categorie doorsneebellers eindigde Tele2 Mobiel als tweede met een miniem prijsverschil van EUR1,65 per maand. Als de doorsneebeller echter naast zijn of haar belgedrag ook nog eens gemiddeld 20 sms-berichten verstuurt, dan kan toch beter via Tele2 gebeld worden. Dit is mede te danken aan het lage sms-tarief van EUR0,11 (inclusief BTW).

"Natuurlijk waren wij ons er al van bewust dat wij zeer concurrerende tarieven hanteren", aldus Günther Vogelpoel, marketing manager bij Tele2. "Het feit dat de Consumentenbond dit nu bevestigt maakt onze propositie alleen nog maar sterker. We zullen ons blijven inzetten om de consument zo laag mogelijke beltarieven te kunnen aanbieden, dit geldt nadrukkelijk ook voor onze tak van vaste telefonie."

Bij de uitkomsten van het onderzoek moet bovendien de kanttekening worden geplaatst dat er geen rekening is gehouden met de BelBonus van Tele2 Mobiel. Consumenten krijgen op ieder binnenkomend gesprek een bonus van 3 eurocent per minuut. Deze wordt automatisch bij het beltegoed opgeteld tijdens de opwaardering van het saldo. Dit is bij geen enkele andere provider het geval.

In het onderzoek van de Consumentenbond is een weinigbeller iemand die vooral bereikbaar wil zijn en maar zo'n 12 minuten per maand belt, waarvan 60% van de tijd naar het vaste net. 38% van de gesprekken vindt in de piekuren plaats. De doorsneebeller belt 51 minuten per maand, waarvan ook 60% naar het vaste net. 53% van de gesprekken vindt hier in de piekuren plaats.

Over Tele2
Tele2 Nederland is een dynamisch en jong telecommunicatiebedrijf dat vanaf september 2001 behalve lage telefoontarieven voor bellen via het vaste net onder de naam Tele2 Mobiel ook voor mobiel telefoneren spraakmakend goedkoper bellen aanbiedt. Via een MVNO-constructie (Mobile Virtual Network Operator) beschikt Tele2 over een eigen mobiel netwerk. Met een marktaandeel van 20% in de vaste telefonie (1.100.000 huishoudens en bedrijven) is Tele2 sinds haar start eind 1997 uitgegroeid tot de grootste nieuwe telecomaanbieder op zowel de zakelijke als de particuliere markt.

Op Europese schaal is Tele2 de meest succesvolle aanbieder van voordelige telefonie in bijna alle Europese landen. Het telecombedrijf is in 1993 opgericht en levert zowel vaste als mobiele telefonie diensten, datanetwerken en internet diensten aan 15,9 miljoen gebruikers in 21 landen. De merknamen waaronder deze diensten worden aangeboden zijn; Tele2, Tango en Comviq.

Voor meer informatie over Tele2 Nederland kunt u contact opnemen met: Text 100 BV
Dennis Doodeman
Tel: 020 530 4345
E-mail: dennisd@text100.nl
Of u kunt de website van Tele2 bezoeken: www.tele2.nl