Consumentenbond concludeert:
bellen via Tele2 Mobiel vaak voordeligst
Bovendien is Tele2's BelBonus nog buiten beschouwing gelaten
Amsterdam, 24 juli 2002 - In een deze maand gepubliceerd onderzoek door de
Consumentenbond (Consumentengids, juli 2002) - een herhaling van een eerste
meting in 2000 naar de stand van zaken op de mobiele telefoniemarkt -
concludeert de bond dat Tele2 Mobiel voor mensen die weinig bellen het
voordeligst is. De Consumentenbond onderzocht de belkosten in drie
categorieën: 'veelbellers', 'doorsneebellers' en 'weinigbellers'. Een
weinigbeller die gemiddeld 20 keer per maand een sms-bericht verstuurt, is
daar bij Tele2 Mobiel slechts EUR5,20 voor kwijt. Een weinig bellende
consument is daar bij de nummer twee in deze categorie EUR8,04 voor kwijt,
een prijsverschil van maar liefst 54,6%.
In de categorie doorsneebellers eindigde Tele2 Mobiel als tweede met een
miniem prijsverschil van EUR1,65 per maand. Als de doorsneebeller echter
naast zijn of haar belgedrag ook nog eens gemiddeld 20 sms-berichten
verstuurt, dan kan toch beter via Tele2 gebeld worden. Dit is mede te danken
aan het lage sms-tarief van EUR0,11 (inclusief BTW).
"Natuurlijk waren wij ons er al van bewust dat wij zeer concurrerende
tarieven hanteren", aldus Günther Vogelpoel, marketing manager bij Tele2.
"Het feit dat de Consumentenbond dit nu bevestigt maakt onze propositie
alleen nog maar sterker. We zullen ons blijven inzetten om de consument zo
laag mogelijke beltarieven te kunnen aanbieden, dit geldt nadrukkelijk ook
voor onze tak van vaste telefonie."
Bij de uitkomsten van het onderzoek moet bovendien de kanttekening worden
geplaatst dat er geen rekening is gehouden met de BelBonus van Tele2 Mobiel.
Consumenten krijgen op ieder binnenkomend gesprek een bonus van 3 eurocent
per minuut. Deze wordt automatisch bij het beltegoed opgeteld tijdens de
opwaardering van het saldo. Dit is bij geen enkele andere provider het
geval.
In het onderzoek van de Consumentenbond is een weinigbeller iemand die
vooral bereikbaar wil zijn en maar zo'n 12 minuten per maand belt, waarvan
60% van de tijd naar het vaste net. 38% van de gesprekken vindt in de
piekuren plaats. De doorsneebeller belt 51 minuten per maand, waarvan ook
60% naar het vaste net. 53% van de gesprekken vindt hier in de piekuren
plaats.
Over Tele2
Tele2 Nederland is een dynamisch en jong telecommunicatiebedrijf dat vanaf
september 2001 behalve lage telefoontarieven voor bellen via het vaste net
onder de naam Tele2 Mobiel ook voor mobiel telefoneren spraakmakend
goedkoper bellen aanbiedt. Via een MVNO-constructie (Mobile Virtual Network
Operator) beschikt Tele2 over een eigen mobiel netwerk. Met een marktaandeel
van 20% in de vaste telefonie (1.100.000 huishoudens en bedrijven) is Tele2
sinds haar start eind 1997 uitgegroeid tot de grootste nieuwe
telecomaanbieder op zowel de zakelijke als de particuliere markt.
Op Europese schaal is Tele2 de meest succesvolle aanbieder van voordelige
telefonie in bijna alle Europese landen. Het telecombedrijf is in 1993
opgericht en levert zowel vaste als mobiele telefonie diensten,
datanetwerken en internet diensten aan 15,9 miljoen gebruikers in 21 landen.
De merknamen waaronder deze diensten worden aangeboden zijn; Tele2, Tango en
Comviq.
Voor meer informatie over Tele2 Nederland kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Dennis Doodeman
Tel: 020 530 4345
E-mail: dennisd@text100.nl
Of u kunt de website van Tele2 bezoeken: www.tele2.nl