Ingezonden persbericht

AVAYA VERBETERT ZAKELIJKE COMMUNICATIE EN EFFICIENCY VOOR MIDDELGROTE BEDRIJVEN MET INDeX IP

Geconvergeerde communicatie met standaard CRM- en zakelijke applicaties

TER PUBLICATIE: 23 juli 2002

NIEUWEGEIN - Avaya introduceert INDeX IP, een nieuwe versie van haar geconvergeerde spraak- en datacommunicatiesysteem voor bedrijven in het middensegment. INDeX IP is het eerste geconvergeerde communicatiesysteem dat gedistribueerde contact centers beschikbaar maakt voor middelgrote bedrijven in Europa. Daarnaast biedt het systeem alle voordelen van op IP gebaseerd en kosteneffectief telewerken. Het systeem is maatgevend door de standaard CRM- en zakelijke applicaties als bellerherkenning en -routing. INDeX IP is vanaf begin augustus 2002 in Nederland beschikbaar via CSS en de resellers van de Avaya-distributiepartners Crane en Westcon.
INDeX IP vergroot de inzetbaarheid van IP-netwerken door de ondersteuning van gedistribueerde contact centers voor middelgrote bedrijven. Hierdoor kunnen organisaties virtuele bedrijven worden met medewerkers die werkzaam zijn in verschillende locaties, dus ook in hun eigen huis. Bovendien hebben klanten altijd consistente en hoogwaardige communicatie met de contact center-medewerkers, ongeacht waar die medewerker zich bevindt.
Een recent analistenrapport van Gartner* geeft aan dat er in West-Europa eind 2006 naar verwachting 19,5 miljoen telewerkers actief zullen zijn. Met INDeX IP kan een medewerker thuis beschikken over dezelfde spraak- en datafaciliteiten als op kantoor. Dit biedt middelgrote ondernemingen alle voordelen van hoogwaardige spraak- en datacommunicatie voor flexibel inzetbare en geografisch verspreide medewerkers.
Doordat INDeX IP standaard Customer Relationship Management- en zakelijke applicaties bevat, besparen klanten kosten voor extra servers en integratieactiviteiten. Een 'één nummer'-applicatie gebruikt krachtige gesprek-routing-algoritmes, waardoor klanten één nummer gebruiken dat automatisch naar de voorkeurslocatie van de medewerker wordt gerouterd. Hierdoor kunnen klanten altijd in contact komen met de medewerker, ongeacht of deze op kantoor is of elders werkt. Daarnaast identificeert de Caller Line Identification-routing (CLI) klanten volgens ingevoerde criteria als grootte en locatie, waardoor het gesprek intelligent doorgestuurd kan worden. Wanneer een klant uit Frankrijk belt, wordt het gesprek doorverwezen naar een Franstalige contact center-medewerker. De derde standaardapplicatie is de geïntegreerde audioconferencing-functionaliteit. Hierdoor kunnen maximaal 64 mensen - op verschillende locaties - een virtuele vergadering houden via teleconferencing. Met deze standaard audioconferencing-faciliteit kan een bedrijf met 200 medewerkers jaarlijks gemiddeld 46.000 euro besparen.
"Marktontwikkelingen bevestigen dat bedrijven continu in beweging zijn door fusies en partnerships, en steeds vaker telewerkplekken creëren", zegt Gerard Otterspeer, BusinessPartner Marketing Manager van Avaya. "Met INDeX IP brengt Avaya telefonieoplossingen van verschillende locaties samen op basis van een geïntegreerd communicatieplatform. Organisaties met meerdere kantoren delen spraak- en datacommunicatie, alsof ze alle in hetzelfde gebouw zitten. Hierdoor kunnen bedrijven zich concentreren op hun zakelijke activiteiten in plaats van op communicatiesystemen."
De bestaande INDeX-klanten kunnen eenvoudig upgraden naar INDeX IP, waardoor ze kosten kunnen besparen op hun bestaande infrastructuur en financiële voordelen kunnen behalen. Momenteel heeft INDeX 1,3 miljoen gebruikers. Verder kan INDeX IP op maat gemaakt worden op basis van specifieke behoeften, zodat middelgrote bedrijven in hun eigen tempo kunnen werken en investeringen in de bestaande apparatuur kunnen behouden.
INDeX IP is zeer geschikt voor gebruik binnen ondernemingen met 100 tot 350 medewerkers op één locatie. Het systeem kan echter opgeschaald worden van 10 medewerkers tot meer dan 1.000 mensen op verschillende locaties. Het systeem is geschikt voor ISDN, IP trunks en IP hardphones, Microsoft Windows 2000 en voor eerdere versies van INDeX.

Voetnoot:

* Gartner (5 oktober 2001), 'Teleworking into the Future'.
Avaya
Avaya, Inc., wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van spraak- en datanetwerken en communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties - inclusief meer dan 90 procent van de FORTUNE 500 - helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven, aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Service Providing, Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Avaya Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. Avaya was partner van FIFA voor het WK 2002 in Japan en Korea en is officieel sponsor van het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK 2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.

###