KIQ LTD
KiQ sluit contract met BEN voor optimaliseren klantinteractie
KiQ Ltd sluit overeenkomst met Ben Nederland B.V. voor het
optimaliseren van klantinteractie.
KiQ Ltd, gespecialiseerd in beslissingsmanagement systemen, heeft een
overeenkomst gesloten met Ben Nederland B.V. voor het leveren van haar
OMEGA suite. OMEGA wordt bij Ben gebruikt om het klantcontact te
optimaliseren, onder meer door vergaande beslissingsondersteuning op
het gebied van klantloyaliteit, kredietrisico en productaanbod. KiQ is
gekozen na een intensief selectieproces waarbij 8 leveranciers van
analytische CRM oplossingen zijn geëvalueerd.
Het is voor Ben belangrijk een optimale dienstverlening aan haar ruim
1.3 miljoen klanten te leveren. Om dit te bereiken dient ieder
klantcontact, via ieder willekeurig kanaal (inkomend of uitgaand),
gepersonaliseerd te worden op basis van de specifieke klantsituatie.
Te denken valt hierbij aan het aanbieden van de juiste producten en
diensten, maar ook van het correct inschatten van specifieke risico's
(bijvoorbeeld op het gebied van betaling of loyaliteit). De OMEGA
Decision Management suite is in staat om met behulp van geavanceerde
data mining technieken pro-actief met klanten om te gaan; de aldus
verkregen inzichten te combineren met business rules en te gebruiken
in willekeurige (al dan niet real-time) kanalen; en alle op deze wijze
ondersteunde interactie met de klant te monitoren om de strategie
voortdurend en snel aan te kunnen passen aan veranderende
marktomstandigheden.
Paul Nieuwenhuijsen, Manager CRM van Ben: 'Bij het zoeken naar de
beste leverancier voor dit soort oplossingen hebben we naast alle
technische kwalificaties gekeken naar een aantal specifieke zaken.
Allereerst was het voor ons belangrijk dat we de business case heel
hard konden maken. Met OMEGA bleek de meerwaarde per klantinteractie
helder aan te tonen. Verder was het voor ons essentieel dat met behulp
van OMEGA niet alleen voorspellende modellen gemaakt kunnen worden
maar dat we deze konden combineren met onze eigen ervaring, inzichten
en beleid. Tenslotte moest de oplossing in real-time omstandigheden
kunnen werken, bijvoorbeeld om hoogwaardige beslissingsondersteuning
te kunnen geven aan onze call center medewerkers.'
Rob Walker, directeur KiQ: 'Wij zijn verheugd dat Ben gekozen heeft voor onze OMEGA oplossing. Klanten zijn complex en een optimale dienstverlening vereist ondersteuning door hoogwaardige technologie. Naast de evidente kwalitatieve voordelen met betrekking tot de Ben dienstverlening is ook de Return on Investment voor dit soort oplossingen spectaculair te noemen. Het is gemakkelijk kwantitatief te onderbouwen en snel en eenvoudig aan te tonen.'
Over Ben Nederland B.V.
Ben Nederland B.V. is een aanbieder van mobiele communicatie. De
aandeelhouders zijn T-Mobile International (50% minus een aandeel) en
Belgacom, TDC en CSFB (samen 50% plus een aandeel). Ben heeft 1,3
miljoen actieve klanten (mei 2002) op zijn GSM 1800 netwerk. T-Mobile
International is een dochteronderneming van Deutsche Telekom. T-Mobile
is een van de grootste internationale aanbieders van mobiele
communicatie met ondernemingen in twee van de vier grootste Europese
markten en in drie belangrijke Oost-Europese markten. Via
Voicestream/Powertel in de Verenigde Staten is T-Mobile de enige
aanbieder met transatlantische GSM-dienstverlening.
Over KiQ Ltd
KiQ Ltd is een Engels bedrijf gespecialiseerd in decision management
systems. KiQ, opgericht in 1990, heeft met name klanten binnen de
financiële dienstverlening, telecommunicatie, overheid, en
nutsbedrijven. Als partner van gerenommeerde leveranciers van CRM
systemen en IT en Marketing Consultancy bedrijven zijn ze wereldwijd
actief met nadruk op het vasteland van Europa en het Verenigd
Koningrijk.
Contacten:
Ben Nederland B.V.
Paul Nieuwenhuijsen
paul.nieuwenhuijsen@ben.nl
06-14095536
KiQ Ltd
Rob Walker
rob.walker@kiq.com
020-3057490
23 jul 02 13:51