Ingezonden persbericht


Harde cijfers maken bereikbare doelen IT integratie zichtbaar

MatrixOne-klanten kiezen optimale oplossing uit PLM-portfolio dankzij maatwerk rapportages ontwikkeld in samenwerking met de Hurwitz Groep

Amsterdam, 22 juli 2002 ? MatrixOne (Nasdaq: MONE), de toonaangevende aanbieder van product lifecycle management (PLM)-oplossingen voor bedrijfsketens, introduceert een PLM Results Modeling Tool. Deze tool toont ondernemingen harde cijfers over tijd en kostenbesparingen die verwacht kunnen worden bij de implementatie van een van de producten uit de MatrixOne PLM-portfolio. De portfolio omvat oplossingen voor gezamenlijke productontwikkeling, management van leveranciers en algemeen projectmanagement.

Doordat alle mogelijke kostenposten en verbeteringskansen duidelijk aan het licht komen, kan de Results Modeling Tool organisaties helpen bij het bepalen van de mogelijkheden en behoeften om zo een keuze te maken voor de meest geschikte oplossing. De Results Modeling Tool wordt ondersteund door een onderzoeksrapport en 16 case studies uitgevoerd door de Hurwitz Groep. In tegenstelling tot eerdere aanpakken, die vaak tijdrovend en onbetrouwbaar waren, biedt MatrixOnes Results Modeling Tool ondernemingen een duidelijk beeld van de mogelijk haalbare resultaten uit een PLM-oplossing. Bovendien zijn de cijfers gebaseerd op een stevig onderbouwd model van resultaten afkomstig van klanten van MatrixOne uit verschillende branches.

MatrixOne ontwikkelde deze tool in samenwerking met de Hurwitz Groep, een onderzoeksbureau gericht op de industrie en gespecialiseerd in ROI-analyses ter rechtvaardiging van IT-aankopen. Door middel van interviews met MatrixOne-klanten heeft Hurwitz een model ontwikkeld van de resultaten die bereikt zijn met de oplossingen van MatrixOne. Dit model vormt de basis van de Results Modeling Tool. Het laat ondernemingen op basis van onderzoeksresultaten zien wat zij kunnen bereiken op het gebied van ROI en ROO? (Return On Opportunity). Zo kunnen bedrijven hun doelen toetsen aan die van andere MatrixOne-klanten.

De Results Modeling Tool is de volgende stap in het MatrixOne Business Value Program, een programma dat is ontwikkeld om kostbare tijd en onoverzichtelijke risico's die gepaard gaan met de implementatie van een PLM-oplossing, drastische te verminderen wanneer een PLM-oplossing geïmplementeerd wordt. Een ander deel van dit programma wordt uiteengezet in het onderzoeksrapport van de Universiteit van Texas in Dallas: "Evaluating the Impact of Collaborative Product Commerce on the Product Development Lifecycle". Hierin wordt aangetoond hoe time-to-market, ontwikkelingskosten en samenwerking binnen de keten met elkaar zijn verbonden en hoe ze de organisatie beïnvloeden. Het totale rapport is te vinden op http://www.matrixone.com/customers/research.html

Over MatrixOne
MatrixOne verandert de manier waarop producten op de markt worden gebracht door klanten te helpen om de juiste producten op winstgevende wijze sneller op de markt te brengen. Samen met haar partners biedt MatrixOne product lifecycle management (PLM)-oplossingen die bedrijven in staat stellen in hun wereldwijde bedrijfsketens kosten te verminderen, innovatie te versnellen en hun inkomsten te maximaliseren. MatrixOne heeft wereldwijd ongeveer 600 klanten in onder meer de technologiesector, ruimtevaart en defensie, de automobielindustrie, de communicatiebranche, de consumentenmarkt, de mechanische en machine-industrie, in de markt voor medische apparatuur en de procesindustrie. Onder andere GE, Procter & Gamble, Philips, Siemens, Agilent Technologies, Johnson Controls en Honda gebruiken MatrixOne-technologie. Het hoofdkantoor van MatrixOne bevindt zich in Westford, Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in Noord-Amerika, Europa en Azië en distributeurs in Zuid-Amerika en Australië. Bezoek www.matrixone.com voor meer informatie.