Ingezonden persbericht
Harde cijfers maken bereikbare doelen IT integratie zichtbaar
MatrixOne-klanten kiezen optimale oplossing uit PLM-portfolio dankzij maatwerk rapportages ontwikkeld in samenwerking met de Hurwitz Groep
Amsterdam, 22 juli 2002 ? MatrixOne (Nasdaq: MONE), de toonaangevende
aanbieder van product lifecycle management (PLM)-oplossingen voor
bedrijfsketens, introduceert een PLM Results Modeling Tool. Deze tool toont
ondernemingen harde cijfers over tijd en kostenbesparingen die verwacht
kunnen worden bij de implementatie van een van de producten uit de
MatrixOne PLM-portfolio. De portfolio omvat oplossingen voor gezamenlijke
productontwikkeling, management van leveranciers en algemeen
projectmanagement.
Doordat alle mogelijke kostenposten en verbeteringskansen duidelijk aan het
licht komen, kan de Results Modeling Tool organisaties helpen bij het
bepalen van de mogelijkheden en behoeften om zo een keuze te maken voor de
meest geschikte oplossing. De Results Modeling Tool wordt ondersteund door
een onderzoeksrapport en 16 case studies uitgevoerd door de Hurwitz Groep.
In tegenstelling tot eerdere aanpakken, die vaak tijdrovend en
onbetrouwbaar waren, biedt MatrixOnes Results Modeling Tool ondernemingen
een duidelijk beeld van de mogelijk haalbare resultaten uit een
PLM-oplossing. Bovendien zijn de cijfers gebaseerd op een stevig onderbouwd
model van resultaten afkomstig van klanten van MatrixOne uit verschillende
branches.
MatrixOne ontwikkelde deze tool in samenwerking met de Hurwitz Groep, een
onderzoeksbureau gericht op de industrie en gespecialiseerd in ROI-analyses
ter rechtvaardiging van IT-aankopen. Door middel van interviews met
MatrixOne-klanten heeft Hurwitz een model ontwikkeld van de resultaten die
bereikt zijn met de oplossingen van MatrixOne. Dit model vormt de basis van
de Results Modeling Tool. Het laat ondernemingen op basis van
onderzoeksresultaten zien wat zij kunnen bereiken op het gebied van ROI en
ROO? (Return On Opportunity). Zo kunnen bedrijven hun doelen toetsen aan
die van andere MatrixOne-klanten.
De Results Modeling Tool is de volgende stap in het MatrixOne Business
Value Program, een programma dat is ontwikkeld om kostbare tijd en
onoverzichtelijke risico's die gepaard gaan met de implementatie van een
PLM-oplossing, drastische te verminderen wanneer een PLM-oplossing
geïmplementeerd wordt. Een ander deel van dit programma wordt uiteengezet
in het onderzoeksrapport van de Universiteit van Texas in Dallas:
"Evaluating the Impact of Collaborative Product Commerce on the Product
Development Lifecycle". Hierin wordt aangetoond hoe time-to-market,
ontwikkelingskosten en samenwerking binnen de keten met elkaar zijn
verbonden en hoe ze de organisatie beïnvloeden. Het totale rapport is te
vinden op http://www.matrixone.com/customers/research.html
Over MatrixOne
MatrixOne verandert de manier waarop producten op de markt worden gebracht
door klanten te helpen om de juiste producten op winstgevende wijze sneller
op de markt te brengen. Samen met haar partners biedt MatrixOne product
lifecycle management (PLM)-oplossingen die bedrijven in staat stellen in
hun wereldwijde bedrijfsketens kosten te verminderen, innovatie te
versnellen en hun inkomsten te maximaliseren. MatrixOne heeft wereldwijd
ongeveer 600 klanten in onder meer de technologiesector, ruimtevaart en
defensie, de automobielindustrie, de communicatiebranche, de
consumentenmarkt, de mechanische en machine-industrie, in de markt voor
medische apparatuur en de procesindustrie. Onder andere GE, Procter &
Gamble, Philips, Siemens, Agilent Technologies, Johnson Controls en Honda
gebruiken MatrixOne-technologie. Het hoofdkantoor van MatrixOne bevindt
zich in Westford, Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in
Noord-Amerika, Europa en Azië en distributeurs in Zuid-Amerika en
Australië. Bezoek www.matrixone.com voor meer informatie.