Ingezonden persbericht
LAWSON SOFTWARE EN neoIT KONDIGEN SAMENWERKING AAN OM
ONDERNEMINGEN TE HELPEN HUN STRATEGISCHE SOURCING TE OPTIMALISEREN
Samenwerking resulteert in beter inzicht en controle, en vermindert kosten
van sourcing diensten.
Amsterdam, 19 juli 2002 - Lawson Software Inc. (Nasdaq: LWSN) kondigt
vandaag hun samenwerking aan met neoIT, toonaangevende aanbieder van
technologie en consultancy diensten, die organisaties in staat stelt project
georiënteerde technologische en bedrijfsmatige diensten uit te besteden, in
te kopen en te managen. Deze software is een uitbreiding op Lawson's
Services Automation suite (SA), die workforce management processen, zoals
vraag/opportunity management, resource assignment/management, project
management/delivery, time and expense capture, project accounting, knowledge
management and analytics mogelijk maakt. De samenwerking stelt ondernemingen
in staat om interne middelen toe te wijzen waar deze het meest nodig zijn
door gebruik te maken van Lawson Services Automation. Daarbij stelt het hen
in staat strategische overeenkomsten voor uitbesteding aan te gaan en te
managen als externe middelen nodig zijn door een gebrek aan interne middelen
of kennis.
neoIT's Services Value Chain Automation technologie, ook wel 'strategic
sourcing' genoemd, stelt ondernemingen in staat om het hele proces van
uitbesteding te automatiseren. Dat kan zowel op het gebied van planning, als
op het gebied van sourcing en selectie van outsourcing bedrijven, en het
managen van eventuele samenwerking met partners.
De samenwerking tussen Lawson en neoIT speelt in op de toenemende behoefte
van organisaties wereldwijd om outsourcen van IT projecten en diensten
efficiënter te kunnen managen. Dit kan zijn voor IT applicatie ontwikkeling,
integratie en onderhoud, IT infrastructuur, back office of complete IT
operaties. Met de samenwerking worden eveneens ondernemingen ondersteund die
strategische beslissingen rondom bedrijfsprocessen zoals human resources,
marketing en call centers uit besteden. Aanbesteding, inkoop en management
van deze services wordt vereenvoudigd.
"De inkoop van IT diensten is tegenwoordig veelal een gefragmenteerd en
onnodig duur proces", aldus Ted Kempf, principal analyst van het
vooraanstaande researchbureau Gartner. "Volgens onze berekeningen heeft 80
procent van de Fortune 1000 ondernemingen geen formeel proces voor de
strategische inkoop van IT services, of zelfs -nog opvallender- geen idee
dat dit nodig is. Op basis hiervan schatten wij dat wereldwijde
ondernemingen, die technologische projecten uitbesteden momenteel tussen de
$35,000 en $75,000 per project besteden om dienstverleners te identificeren,
beoordelen en te selecteren. Als ondernemingen deze kosten willen
verminderen zullen ze hier eerst een instrument voor moeten instellen."
De samenwerking tussen Lawson en neoIT speelt in op algemene bezettingsgraadvraagstukken door identificatie van strategische outsourcing partners en managen van hun diensten te vereenvoudigen. De samenwerking stelt ook professionele dienstverleners in staat om te fungeren als 'diensten knooppunt' in de diensten waardeketen. Zij kunnen nu namelijk verschillende partners in een enkele oplossing voor een klant samenbrengen. Klanten profiteren hiervan, doordat ze nu te maken krijgen met maar één aanbieder die complexe outsourcing vraagstukken voor hen kan managen.
"Deze samenwerking gaat over het wegnemen van de barrieres van de
onderneming", aldus Simon Rigden, Lawson vice president International. "Het
is ons doel om ervoor te zorgen dat organisaties die met ons werken niet
langer worden beperkt door de talenten, vaardigheden en beschikbaarheid van
middelen binnen de vier muren van hun onderneming. Met deze samenwerking
biedt Lawson waarde als inter-enterprise oplossing voor haar klanten.
neoIT's technologie, geïntegreerd met Lawson Services Automation, zorgt voor
zichtbare vereenvoudiging van mogelijkheden van een onderneming om haar
diensten uit te besteden. Het wordt makkelijker, sneller en meer
kosten-efficient om diensten uit te besteden aan strategische externe
leveranciers."
"neoIT's beslissing om samen te werken met een enterprise software
leverancier bracht ons al snel bij Lawson, omdat deze onderneming
toonaangevend is op het gebied van services automation technologie. We zijn
ervan overtuigd dat de combinatie van beide technologieën een fundamentele
verandering zal brengen in de manier waarop ondernemingen hun diensten
waardeketen te stroomlijnen", volgens Atul Vashistha, chief executive
officer van neoIT. "De samenwerking stelt ons in staat onze klanten een
diensten-optimalisatie suite te bieden die een volledig overzicht geeft van
de behoeften op het gebied van, zowel intern als extern, uitbesteden van
diensten en processen. We bieden controle, zichtbaarheid, kostenbesparingen
en procesoptimalisatie."
OVER neoIT
neoIT is de toonaangevende wereldwijde leverancier van Services Value Chain
Automation (SVCA) oplossingen die ondernemingen in staat stelt de
wereldwijde uitbesteding van diensten in te kopen en te managen. Naast de
Services Value Chain Automation application suite, biedt neoIT ook een
wereldwijd diensten netwerk van meer dan 5000 leveranciers en een ervaren
team van consultants. Het rendement op de investering die klanten van neoIT
behaalt hebben, kunnen we vaststellen door te kijken naar dramatische
kostenbesparingen die zijn doorgevoerd, de verbeterde kwaliteit die is
bereikt en de snelle inzet die is gerealiseerd. neoIT's klanten en
leveranciers zijn onder andere Global 2000 ondernemingen en technologisch
vooraanstaande ondernemingen zoals Cardinal Health, Exult, Lucent, HCA,
PWC, Deloitte &Touche, KPMG Consulting, Hexaware, VJIL, Syntel, HCL en
Shipserv. Voor meer informatie kunt u onze website bezoeken: www.neoit.com.
OVER LAWSON SOFTWARE
Lawson Software levert missie-kritische bedrijfssoftware-oplossingen die
dienstverlenende organisaties in de gezondheidszorg, zakelijke
dienstverlening, financiële dienstverlening, retail en publieke sector
helpen bij het ontwikkelen van een voorsprong op haar concurrentie. Lawson
heeft bewezen dat haar internetoplossingen de operationele kennis en kunde
op het gebied van customer relationship management, professional services
automation, human resources, distributie en enterprise performace management
vergroot. Het hoofdkantoor van Lawson bevindt zich in St. Paul, Minneapolis,
USA. Lawson heeft kantoren en vertegenwoordigers in Noord en Zuid Amerika,
Europa, Azië, Afrika en Australië.
NOOT VOOR DE REDACTIE (
Ingezonden persbericht