Gemeente Heusden
Reconstructieplan aangepast aan wensen omwonenden
Start opknapbeurt omgeving burgemeester van der Heijdenstraat
De riolering in de omgeving van de Burgemeester van der Heijdenstraat
in Drunen verkeert op dit moment in een slechte staat. Ook de
verharding, het groen en de parkeerplaatsen laten te wensen over.
Daarom gaat de gemeente Heusden deze buurt een flinke opknapbeurt
geven. Volgende week beginnen we met de voorbereidingen, om na de
bouwvakvakantie meteen aan de slag te kunnen.
Na de vakantie wordt de riolering van de Burgemeester van der
Heijdenstraat, Schoolstraat, Oude Schoolstraat, Deken Coppenstraat en
een gedeelte van de Meidoornstraat en Olmstraat verbeterd. Aansluitend
wordt ook de bovengrondse inrichting vernieuwd. Daarbij is
verkeersveiligheid erg belangrijk. Bovengenoemde straten worden daarom
ingericht als 30 km/uur-zone. In het hele plan wordt ook het
waterleidingnet meegenomen. Brabant Water is inmiddels gestart met
verbetering van de waterleiding.
Wensen bewoners
Een dergelijke opknapbeurt is pas geslaagd als de omwonenden zich
prettig voelen in hun nieuwe omgeving. Daarom heeft de gemeente op 24
oktober 2001 tijdens een informele inspraakbijeenkomst de bewoners
geinformeerd over de plannen en om hun mening gevraagd. Omwonenden en
betrokken bedrijven hebben tijdens deze bijeenkomst veel nuttige
vragen gesteld en hun wensen aangegeven. Op basis hiervan is het
schetsontwerp op een aantal punten aangepast. Degenen die vragen
hebben gesteld, zijn persoonlijk geïnformeerd over wat er met hun
opmerkingen is gedaan.
Start werkzaamheden
Al voor de bouwvakvakantie wordt een directiekeet geplaatst op het
grasveld ter hoogte van de kruising Deken Coppenstraat-Schoolstraat.
Op maandag 26 augustus wordt dan gestart met werkzaamheden op de
kruising Stationstraat-Burgemeester van der Heijdenstraat. Vervolgens
zal de Burgemeester van der Heijdenstraat worden aangepakt. Tijdens de
werkzaamheden wordt een gedeelte van het braakliggend terrein achter
het Raadhuisplein gebruikt voor opslag van materialen.
Meer informatie?
De werkzaamheden zorgen tijdelijk voor overlast. Wij vragen daarvoor
uw begrip. Om de overlast zoveel mogelijk te beperken willen we de
betrokken bedrijven en bewoners goed informeren. De omwonenden hebben
allen een brief met informatie ontvangen. Verder is er op woensdag 28
augustus een zogenaamde inloopochtend. U kunt dan van 8.00 tot 12.00
uur in de directiekeet kennismaken met de projectleider en opzichter
van de gemeente Heuden en de aannemer. Die ochtend geven zij uitleg
over de aard en duur van de werkzaamheden. Tot slot kunt u dagelijks
van 09.00 tot 10.00 uur bellen met de opzichter van het werk, de heer
F. van Engelen, via telefoonnummer 0654 94 56 35. Voor overige vragen
kunt u zich richten tot de projectleider van de gemeente Heusden, de
heer J. Llop, via telefoonnummer (073) 513 17 89.