ON THE ROAD MEDIA BV

On The Road Media start als eerste met Truckside Advertising

On The Road Media BV start als eerste in Nederland met het professioneel aanbieden van Truckside Advertising.

Rotterdam. Na succesvolle marktintroducties van Truckside Advertising in het buitenland introduceert media-exploitant On The Road Media in juli 2002 de eerste professionele Truckside Advertising campagne in Nederland. Een jaar lang rijden 23 volledig bestikkerde vrachtwagens in de Randstad rond met 6 verschillende full-color (retro reflecterende) reclame-uitingen van Essent energie. On The Road Media heeft een sterk netwerk van (logistieke) partners gevormd en ontwikkelt als eerste in Nederland een bereiksinformatiesysteem voor dit nieuwe medium. Hierdoor is het mogelijk om hele gerichte regionale en landelijke buitenreclamecampagnes aan te bieden én om het bereik van Truckside Advertising campagnes in Nederland meetbaar te maken. Het medium, waarbij adverteerders campagnegericht gebruik maken van de communicatiewaarde van vrachtwagens (ook als zij niet beschikken over een eigen wagenpark), wordt nu eindelijk serieus mee genomen in de mindset van adverteerders, reclame- en mediabureaus en concurreert daarmee direct met andere vormen van buitenreclame.

In de finale van de 'Carp Contest voor Entrepreneurs 2002' is de professionaliteit van On The Road Media inmiddels erkend. De jury bestaande uit Mickey Huibregtsen (McKinsey), Marlies Dekkers (Undressed), Reinout Oerlemans (Eyeworks) en Peter van der Klugt (Carp) prees het innovatieve concept en concludeerde dat het ondernemingsplan van On The Road Media boven de 50 andere inzendingen uitstak. Van der Klugt: 'Het plan is eigenlijk té goed. Jullie zijn iets te ver. Dit is vooral een stimuleringsprijs'. Vandaar geen 1e maar een 2e plaats.

Het bereiksinformatiesysteem genereert een continue stroom van bereikcijfers doordat On The Road Media plaatsbepalingmodules op de campagnewagens monteert en daarmee de locaties van de campagnes meet. Deze gegevens worden onder andere gekoppeld aan velerlei verkeersinformatie van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en bereiksinformatie van door On The Road Media uitgevoerde effectonderzoeken. Door een verdere koppeling van het systeem met de internetsite van On The Road Media kan de adverteerder zijn eigen campagne en de campagne van On The Road Media via deze internetsite volgen.

Een sterk netwerk van partners van On The Road Media ondersteunt de uitvoering van de Truckside Advertising campagnes. Het netwerk bestaat onder andere uit verscheidene financiers, transportondernemingen, specialisten op het gebied van vrachtwagenbelettering en vinylmontage, universiteiten, marktonderzoeksbureaus en aanbieders van plaatsbepalingsystemen.

De kunstenaar Luc Verschuuren heeft voor On The Road Media een eigen campagne ontworpen die de campagnegerichte mogelijkheden van het innovatieve medium laat zien. Naast de reclame-uitingen van Essent energie zullen er een jaar lang 5 vrachtwagens met een eigen uiting in de Randstad rondrijden.


---

----

Noot voor de pers. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

On The Road Media BV; Jan-Pieter Sonbeek, Commercieel directeur WTC Rotterdam, Beursplein 37, 3011 AA Rotterdam Postbus 30086, 3001 DB Rotterdam
Tel: +31 10 205 34 31
Fax: +31 10 205 34 60
Email: JP.Sonbeek@OnTheRoadMedia.nl
Web: www.OnTheRoadMedia.nl

Fotomateriaal van één van de retro-reflectieve Essent-uitingen van On The Road Media is (rechtenvrij) beschikbaar via het ANP fotonet en de digitale beeldbank van het ANP. De overige foto's van de campagnes van Essent en On The Road Media zijn te vinden op de website van On The Road Media (www.OnTheRoadMedia.nl).

17 jul 02 09:28