Ingezonden persbericht
Imation verkoopt twee miljoen 3590E-cartridges
3590E behoort tot populairste half inch opslagtape
Schiphol-Rijk (Nederland), 17 juli 2002 -- Imation heeft binnen 29 maanden
na de introductie, de twee miljoenste 3590E-tape verkocht. De 3590E*
half-inch tape is bedoeld voor beveiligings- en archiveringsdoeleinden in
datacentra en in zeer grote netwerken. De tapes zijn beschikbaar als de
Imation Black Watch 3590E- en als de IBM 3590 Extended High
Performance-tape. Imation en IBM hebben de 3590E-tape gezamenlijk
ontwikkeld en in februari 2000 geĂŻntroduceerd.
De Imation Black Watch 3590E-tape en de IBM 3590 Extended High
Performance-tape beschrijven 256 sporen en hebben een ongecomprimeerde
opslagcapaciteit van 40 GB per tape, bij gebruik in een IBM TotalStorage
Enterprise 3590 Model E-tapedrive. Bij een drievoudige compressie is de
opslagcapaciteit 120 GB.
Vanaf juli 2002 komt de IBM 3590 Model H-tapedrive beschikbaar. Deze
tapedrive biedt een ongecomprimeerde opslagcapaciteit van 60 GB en bij een
drievoudige compressie is de opslagcapaciteit 180 GB. De tapedrive en tape
bereiken een doorvoersnelheid van 14 MB per seconde, en behoren daarmee tot
de snelste media in de half inch-klasse.
De Imation Black Watch 3590E-tapecartridges kunnen ook worden gelezen in de
IBM 3590 Model B-tapedrives. Deze tapedrive biedt een ongecomprimeerde
opslagcapaciteit van 20 GB per tape (60 GB bij drievoudige compressie) en
heeft ongecomprimeerde doorvoersnelheid van 9 MB per seconde.
IBM 3590-tapedrives worden wereldwijd toegepast: een bewijs van de brede
acceptatie van deze opslagtechnologie. De 3590-technologie is de ideale
oplossing voor toepassing in batchprocessen, bij gegevensuitwisseling en
-distributie, opslagbeheer en beveiliging en herstel van data. Imation
ondersteunt de 3590 Model B-, 3590 Model E- en de nieuwe 3590 Model
H-tapedrives. Volgens cijfers van IBM zijn er, sinds de introductie in
1995, al meer dan 90.000 3590-tapedrives verkocht. De verkoop van de twee
miljoenste tape is de volgende mijlpaal in het succesverhaal van het
3590-platform.
De eerste magnetische opslagtape is meer dan vijftig jaar geleden
ontwikkeld en gefabriceerd door Imation en IBM als zeven-spoors lineair
opslagsysteem voor mainframes. IBM introduceerde in mei 1952 de eerste
computer-tapedrive, de IBM Model 726. Imation, toen onderdeel van 3M,
verkocht in december 1952 de eerste computertapes aan IBM, voor distributie
met de nieuwe IBM-tapedrives.
*) E staat voor Extended en betekent hier een dubbele tapelengte
Imation
Imation Corporation (NYSE: IMN) levert wereldwijd producten en diensten ten
behoeve van informatieverwerking. Imation is gespecialiseerd in
uiteenlopende toepassingen voor beeldverwerking en databeheer. De omzet
uit normale bedrijfsvoering van Imation bedroeg in het jaar 2001 bijna 1,2
miljard dollar. In maart 2002 had Imation wereldwijd 3300 mensen in dienst.
Het hoofdkantoor van Imation bevindt zich in Oakdale, Minnesota, V.S. Het
Europese hoofdkantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk. Meer informatie is te
vinden op de website www.imation.com en op de Nederlandse website
www.imation.nl.
Meer informatie:
Persberichten, achtergrondinformatie en foto's zijn te vinden op
www.online-pressrooms.com
Imation International B.V.
(Data Storage & Information Management Division)
Peter Klinckenberg
00 31 (20) 654 21 56
pjklinckenberg@imation.com
Lubbers & De Jong B.V.
Marije Verdouw
00 31 (20) 421 05 65
marije@l-dj.nl
Certain information contained in this news release which does not relate to
historical financial information may be deemed to constitute
forward-looking statements within the meaning of the Private Securities
Litigation Reform Act of 1995. Such statements are subject to certain
risks and uncertainties that could cause the Company's actual results in
the future to differ materially from its historical results and those
presently anticipated or projected. Among these factors are continuing
uncertainty in global economic conditions that make it particularly
difficult to predict product demand, the Company's ability to meet its cost
reduction and revenue growth targets, its ability to implement its
restructuring programs on a timely basis and to achieve the projected
benefits, to introduce new offerings in a timely manner, the competitive
pricing environment, foreign currency fluctuations, the outcome of
litigation, the ability of Imation to secure adequate supply of certain
high demand products, the ready availability and price of energy, the
market acceptance of newly introduced product and service offerings, the
rate of decline for certain existing products as well as various factors
set forth in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission.