Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
webMethods 'Leader' in Gartner's applicatie-integratie 'Magic Quadrant'
Amsterdam - 15 juli 2002 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende leverancier van integratiesoftware, maakt bekend dat het wederom door Gartner, een onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau, in het 'Leader'-kwadrant van haar meest recente 'Magic Quadrant'*-overzicht is geplaatst. webMethods behield haar positie in de 'Leader'-sectie van Gartner's Magic Quadrant, waaruit blijkt dat het bedrijf consistent goed presteert, over een complete visie beschikt en toegewijd is aan het leveren van het meest complete, end-to-end integratieplatform.
Voor haar Magic Quadrant heeft Gartner onlangs 29 leveranciers beoordeeld
die een integratiebroker aanbieden als onderdeel van een reeks
integratieproducten voor applicatie-integratie. Iedere leverancier werd
ingedeeld in een van de vier kwadranten: 'Leaders', 'Visionaries',
'Challengers' of 'Niche Players'. Het Magic Quadrant beoordeelt niet alleen
de visie van een leverancier en de mate waarin deze in staat blijkt de
visie ten uitvoer te brengen, maar geeft alle aspecten van een
integratiesuite weer, waaronder adapters, managementtools, ontwikkeltools
en business process managementmogelijkheden.
"Wij geloven dat onze positie in het felbegeerde kwadrant rechtsboven, een
directe weergave is van webMethods' superieure technologie en zakelijk
leiderschap, onze solide partnerships, onze toewijding aan het succes van
onze klanten en een ongeëvenaarde, ondernemingsbrede uitvoering van onze
strategie," zegt Phillip Merrick, bestuursvoorzitter en CEO van webMethods.
"Ons succes in de markt heeft ons in staat gesteld om te investeren in
productontwikkeling en klantentevredenheid om onze positie als marktleider
veilig te stellen, in een periode waarin anderen gedwongen zijn te bezuinigen."
Volgens Gartner hebben leveranciers in het Leader-kwadrant een duidelijk
begrip van de integratiemarkt en hebben ze waarschijnlijk een hoge omzet en
een hoog marktaandeel. Volgens Gartner maken kopers zich in toenemende mate
zorgen over de vraag of hun integratieleverancier in staat zal zijn om de
shake-out in de markt te overleven.
Over webMethods
Als toonaangevende leverancier van integratiesoftware, levert webMethods
(Nasdaq: WEBM) het meest complete platform voor ondernemingsbrede
integratie, inclusief volledige ondersteuning van Enterprise Webservices.
Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een
meetbaar rendement op hun investering te behalen, door een koppeling van
bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases,
webservices en menselijke interactie. Die koppeling kan zowel binnen de
grenzen van de eigen onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met
andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten
kosten besparen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun
klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en
de interne zakelijke processen stroomlijnen.
webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax,
Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa,
Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 800 klanten,
waaronder multinationals zoals Dell, DSM, Motorola, Philips en The Ford
Motor Company. Strategische partners van webMethods zijn onder andere
Accenture, AMS, BMC, Broadvision, Cap Gemini Ernst & Young, Deloitte
Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG
Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie is
beschikbaar op www.webmethods.com.
* Het Magic Quadrant is auteursrechtelijk beschermd en wordt met
toestemming gebruikt. Gartner's toestemming om het Magic Quadrant te
citeren mag niet gezien worden als goedkeuring van welk bedrijf of product
dan ook dat in het Quadrant wordt getoond. dan ook. Het Magic Quadrant
geeft Gartner's mening weer en is een analytische weergave van een markt in
een bepaalde periode. Het zet leveranciers af tegen door Gartner
gedefinieerde criteria voor een markt. De positionering van de leveranciers
binnen een Magic Quadrant is gebaseerd op de complexe interactie tussen
vele factoren. Gartner adviseert bedrijven niet om alleen die leveranciers
in het Leaders-segment te kiezen. In sommige gevallen kunnen bedrijven in
de Visionary, Challenger of Niche Player-segmenten goed passen bij de
vereisten van een bedrijf. Goed geïnformeerde beslissingen voor een
leverancier moeten op meer dingen gebaseerd zijn dan alleen een Magic
Quadrant. Gartner-onderzoek is bedoeld als een van vele informatiebronnen,
en de lezer moet niet uitsluitend afgaan op het Magic Quadrant voor zijn
besluitvorming. Gartner wijst nadrukkelijk alle garanties, letterlijk of
impliciet, van geschiktheid van dit onderzoek voor bepaalde doeleinden af.
Contactpersonen:
Jolanda Prins
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jolanda.prins@webmethods.com
Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl