PERSBERICHT
11/07/2002

Coca-cola nederland introduceert coca-cola light lemon

Vanaf 5 augustus 2002 introduceert Coca-Cola Nederland een nieuw product op de Nederlandse markt: Coca-Cola light Lemon. Coca-Cola light Lemon combineert de succesvolle en caloriearme formule van Coca-Cola light (0,2 kcal) met de verfrissende smaak van citroen. Coca-Cola light Lemon is de vierde uitbreiding van de Coca-Cola familie. In 1984 werden Coca-Cola light en caffeine free Coca-Cola light op de Nederlandse markt geïntroduceerd. In 1985 maakte de consument in Nederland voor het eerst kennis met Cherry Coke.

De nieuwe frisdrank wordt hoog zomer geïntroduceerd waarmee het aansluit bij een spontaan, ongecompliceerd en vrolijk zomergevoel. Coca-Cola verwacht dat Coca-Cola light Lemon vooral mannen zal aanspreken die Coca-Cola light wel bij hun levenstijl vinden passen maar zich beter kunnen vinden in de extra verfrissende en uitgesproken lemon variant.

Coca-Cola innoveert

De introductie van Coca-Cola light Lemon is een voorbeeld van The Coca-Cola Company's innovatiestrategie. Met deze strategie houdt Coca-Cola de merken actueel en voldoet de frisdrankfabrikant aan de vraag van de moderne consument die steeds individualistischer wordt en graag meer variatie heeft.

Coca-Cola light Lemon bouwt voort op het succes van Coca-Cola light, een sterke groeier in het frisdranksegment. Van alle koolzuurhoudende frisdranken (CSD's: Carbonated Soft Drinks) die in Nederland worden verkocht heeft Coca-Cola light een aandeel van 9%.

De introductie van Coca-Cola light Lemon wordt ondersteund door een uitgebreide campagne op de winkelvloer, in de bladen en op TV. Op TV sluit de
Coca-Cola light Lemon commercial aan bij de nieuwe commercial van Coca-Cola light, met als boodschap "Do what feels good". De reclamecampagne is in Nederland ontwikkeld. De nieuwe Coca-Cola light TV-commercial is sinds 8 juli te zien.
Coca-Cola light Lemon volgt half augustus met communicatie op TV.

Coca-Cola light Lemon is vanaf 5 augustus 2002 verkrijgbaar in supermarkten en bij benzinestations. De frisdrank wordt geïntroduceerd in een 1,5 liter PET fles, een 0,5 liter PET fles en in 33cl blikjes (6-pack).

Achtergrondinformatie (