PERSBERICHT
11/07/2002
Coca-cola nederland introduceert coca-cola light lemon
Vanaf 5 augustus 2002 introduceert Coca-Cola Nederland een nieuw product op de Nederlandse markt: Coca-Cola light Lemon. Coca-Cola light Lemon combineert de succesvolle en caloriearme formule van Coca-Cola light (0,2 kcal) met de verfrissende smaak van citroen. Coca-Cola light Lemon is de vierde uitbreiding van de Coca-Cola familie. In 1984 werden Coca-Cola light en caffeine free Coca-Cola light op de Nederlandse markt geïntroduceerd. In 1985 maakte de consument in Nederland voor het eerst kennis met Cherry Coke.
De nieuwe frisdrank wordt hoog zomer geïntroduceerd waarmee het
aansluit bij een spontaan, ongecompliceerd en vrolijk zomergevoel.
Coca-Cola verwacht dat Coca-Cola light Lemon vooral mannen zal
aanspreken die Coca-Cola light wel bij hun levenstijl vinden passen
maar zich beter kunnen vinden in de extra verfrissende en uitgesproken
lemon variant.
Coca-Cola innoveert
De introductie van Coca-Cola light Lemon is een voorbeeld van The
Coca-Cola Company's innovatiestrategie. Met deze strategie houdt
Coca-Cola de merken actueel en voldoet de frisdrankfabrikant aan de
vraag van de moderne consument die steeds individualistischer wordt en
graag meer variatie heeft.
Coca-Cola light Lemon bouwt voort op het succes van Coca-Cola light,
een sterke groeier in het frisdranksegment. Van alle koolzuurhoudende
frisdranken (CSD's: Carbonated Soft Drinks) die in Nederland worden
verkocht heeft Coca-Cola light een aandeel van 9%.
De introductie van Coca-Cola light Lemon wordt ondersteund door een
uitgebreide campagne op de winkelvloer, in de bladen en op TV. Op TV
sluit de
Coca-Cola light Lemon commercial aan bij de nieuwe commercial van
Coca-Cola light, met als boodschap "Do what feels good". De
reclamecampagne is in Nederland ontwikkeld. De nieuwe Coca-Cola light
TV-commercial is sinds 8 juli te zien.
Coca-Cola light Lemon volgt half augustus met communicatie op TV.
Coca-Cola light Lemon is vanaf 5 augustus 2002 verkrijgbaar in
supermarkten en bij benzinestations. De frisdrank wordt geïntroduceerd
in een 1,5 liter PET fles, een 0,5 liter PET fles en in 33cl blikjes
(6-pack).
Achtergrondinformatie (