Tiscali
Tiscali en MTV Networks Europe samen voor een chat met George Michael
De Britse zanger/tekstschrijver debuteert online met zijn CONTROVERSIELE
nieuwe videoclip "Shoot the Dog"
Cagliari/Londen, 9 juli 2002. Tiscali, het Europese Internet bedrijf en MTV
Networks Europa, organiseren samen een exclusieve online live chat met
popster George Michael. Gebruikers van Tiscali en MTV Europe online hebben
op woensdag 10 juli 2002 om 20.00 uur de unieke mogelijkheid om met de
zanger te chatten. Er kan zowel op Tiscali's website www.tiscali.nl als op
MTV Europe's website www.mtv.nl worden ingelogd.
Shoot The Dog is op dit moment alleen als televisie en online wereldprimeur
te zien bij MTV Europe waar het publiek het nummer kan horen voordat het
waar dan ook ter wereld via de radio wordt uitgezonden. De 1 uur durende
webchat met George Michael vindt plaats op het hoofdkwartier van MTV Europe
in Londen en is te volgen via de websites van MTV Europe. Daarnaast kunnen
de gebruikers van Tiscali de videoclip streamen vanaf Tiscali's microsite.
'Shoot The Dog' is een hard statement van de zanger over het gebrek aan
dialoog tussen de Britse regering en het Britse volk. Deze chat is de eerste
mogelijkheid voor het publiek om met de ster over zijn meest recente werk te
praten. Tiscali moedigt iedereen aan om vragen voor de chat via de microsite
in te dienen.
De videoclip voor 'Shoot The Dog' is geheel uitgevoerd in 2D animatie met 2D
karikaturen van George zelf en heeft een bezetting met o.a. Tony & Cherie
Blair en George Bush. Verder laat de video scenes zien zoals George aan het
"body poppen" met George W. Bush in de Oval Office, line-dancing met Tony
Blair in cowboypak, vliegend in de ruimte op een raket van Saddam Hussein en
strippend tot slechts zijn luipaard print G-string om in bed te springen met
Cherie Blair.
Na bijna 20 jaar in de muziekindustrie kan George Michael terugkijken op een
verkoop van meer dan 67 miljoen exemplaren wereldwijd. In die periode
behaalde hij met zijn debuut album zes keer de eerste plaats op de
Amerikaanse hitlijst, elf keer de eerste plaats in Engeland en hij was zes
keer nummer een op de albumlijst.
Polydor komt met de officiële release van "Shoot the dog" in augustus 2002.
Over Tiscali S.p.A.
Tiscali S.p.A., (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773),
het Europese internetbedrijf, biedt toegang tot het internet en een breed
scala aan content, toepassingen en innovatieve communicatiediensten. Op 31
maart 2002 telde Tiscali S.p.A. 7,4 miljoen actieve gebruikers. Tiscali
genereerde in het eerste kwartaal van 2002 meer dan 10,9 miljard minuten
internetverkeer. Met meer dan 14 miljoen unieke bezoekers op haar websites
is Tiscali officieel het leidende internetbedrijf van Europa.
Corporate website Tiscali : www.tiscali.com
About MTV Networks Europe
MTV Europe is Europe's largest 24-hour music television network, reaching
more 100 million households in 43 territories via terrestrial, cable and
satellite. MTV Europe currently comprises the following channels - MTV UK &
Ireland, MTV Italia, MTV España, MTV Germany (serving Germany, Austria and
German speaking Switzerland), MTV2 Pop (pop channel in Germany) MTV France
(serving France, Belgium & French speaking Switzerland), MTV NL serving the
Dutch market, MTV Polska, MTV Nordic and MTV European (an English language
channel serving 22 countries including Greece, Israel and Portugal). MTV
Europe also acquired TMF Holland and Belgium in 2001 to run alongside MTV
NL.There are 4 digital MTV brands available in the UK - MTV Dance, Base,
Hits and MTV 2 with Base, Hits, MTV2 available in Europe. MTV Live, a
broadband channel for PC launched in Europe at the end of 2001. There are
also 11 regional MTV online services: mtve.com servicing MTV Nordic in
English; mtve.com/european for Northern Europe in English; mtv.fr serving
France, mtv.de and mtvpop.de both in German servicing Germany, Austria and
German speaking Switzerland; mtv.it aimed at users in Italy, mtv.es
servicing the MTV España market; mtv.co.uk for users in the UK and Ireland;
mtv.nl aimed at Dutch users; mtv.pl aimed at the MTV Polska market and
mtv2europe - an English site running alongside the MTV2 digital channel, as
well as tmf.nl and tmf.be which run alongside TMF in Holland and Flanders.
All brands are specifically tailored to satisfy the tastes and nuances of
each market including local presenters, programming and playlists.
Tiscali Contacts:
Elisa Lavagna/Monica Sicorello
Image Building
+39 0289011300
e.lavagna@imagebuilding.it
m.sicorello@imagebuilding.it
Van Kempen PR & PA
+31 70 346 3760
research@kempenpr.nl
MTV Contacts:
Polly Stevens/Suzi Lancaster
MTV Networks Europe
0044 207 478 6615/6716
stevens.polly@mtvne.com
Lancaster.suzi@mtvne.com