Lankhorst Public Relations

AMCA Consultancy wordt .... AMCA

Vrijgegeven voor publicatie
Den Haag, 8 juli 2002

Re-branding door wedergeboorte

Na 10 jaar wordt AMCA Consultancy ...AMCA

Tijdens de cruise to `nowhere' aan boord van de Brilliance of the Seas op 6 en 7 juli jl. vierde AMCA Consultancy tevens haar tienjarig bestaan. Hans Versnel, o.a. bekend als de look a like van Tommy Cooper, heeft de re-branding van AMCA Consultancy op muzikale wijze ingeluid.

In 1992 begon Cornelia Breitbarth haar eigen reisadviesbureau met als specialisatie AMerika en CAnada. Zo werd de naam AMCA Consultancy geboren. In de tien achter ons liggende jaren heeft AMCA Consultancy met name naam gemaakt als cruisespecialist. Generaal agentschappen werden verworven voor Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Compagnie des Iles du Ponant en Star Cruises uit Singapore heeft AMCA Consultancy aangesteld als `preferred agent'. Daarnaast adviseerde AMCA Consultancy Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen en aanbieders van luxe villa's in Florida.

Exclusief in cruises
Na tien actieve en succesvolle jaren heeft directeur-eigenaar Cornelia Breitbarth besloten om exclusief als cruiseagent verder te gaan. Bij deze beslissing hoort een nieuwe naam en een re-branding van de organisatie. Na rijp beraad kwam de naam AMCA uit de bus en deze vier letters verwijzen nu naar AMerican Cruise Agent. De toevoeging `consultancy' uit de oude naam vervalt. Bij een nieuwe naam hoort een nieuw logo. Zie hier het resultaat.
De kleuren blauw en geel bepalen nu het beeld. De turkooise palmboom is vervangen door een rechthoekig blok dat is verdeeld in twee horizontale vlakken. Het bovenste deel is lichtblauw en verwijst naar de lucht, het onderste deel is donkerblauw en refereert aan de wereldzeeën. De twee gestileerde witte golven in dit deel omsluiten de tekst `American Cruise Agent'.
In het lichtblauwe vlak staat de naam AMCA in geel centraal. Links geflankeerd door het logo van Royal Caribbean Cruises Ltd. (crown & anchor) en rechts door het logo van Celebrity Cruises (de kapitale X met aan weerszijden zeven horizontale lijnen, symbool voor de zeven wereldzeeën. Het nieuwe logo is te zien op www.amca.nl

Een uniek wedergeboortefeest
De re-branding is gevierd aan boord van het nieuwste cruiseschip van Royal Caribbean International, de Brilliance of the Seas. Zanger en kleinkunstartiest Hans Versnel had voor de gelegenheid een feestelijke wedergeboorte lied geschreven op de melodie van het bekende lied YMCA van de Village People. De 1.000 aanwezige gasten `zongen de tekst `A.M.C.A.' uit volle borst mee. Als aandenken aan de cruise to nowhere bood het jarige A-team haar gasten een speciale CD aan waarop o.a. deze meezinger staat.

AMCA
Weissenbruchstraat 70
2596 GK Den Haag
telefoon 070-3141555 - fax 070-3141550,
website: www.amca.nl,
e-mail: amca@amca.nl.

Noot aan de redactie (