Lankhorst Public Relations
AMCA Consultancy wordt .... AMCA
Vrijgegeven voor publicatie
Den Haag, 8 juli 2002
Re-branding door wedergeboorte
Na 10 jaar wordt AMCA Consultancy ...AMCA
Tijdens de cruise to `nowhere' aan boord van de Brilliance of the Seas
op 6 en 7 juli jl. vierde AMCA Consultancy tevens haar tienjarig
bestaan. Hans Versnel, o.a. bekend als de look a like van Tommy
Cooper, heeft de re-branding van AMCA Consultancy op muzikale wijze
ingeluid.
In 1992 begon Cornelia Breitbarth haar eigen reisadviesbureau met als
specialisatie AMerika en CAnada. Zo werd de naam AMCA Consultancy
geboren. In de tien achter ons liggende jaren heeft AMCA Consultancy
met name naam gemaakt als cruisespecialist. Generaal agentschappen
werden verworven voor Royal Caribbean International, Celebrity
Cruises, Compagnie des Iles du Ponant en Star Cruises uit Singapore
heeft AMCA Consultancy aangesteld als `preferred agent'. Daarnaast
adviseerde AMCA Consultancy Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen en
aanbieders van luxe villa's in Florida.
Exclusief in cruises
Na tien actieve en succesvolle jaren heeft directeur-eigenaar Cornelia
Breitbarth besloten om exclusief als cruiseagent verder te gaan. Bij
deze beslissing hoort een nieuwe naam en een re-branding van de
organisatie. Na rijp beraad kwam de naam AMCA uit de bus en deze vier
letters verwijzen nu naar AMerican Cruise Agent. De toevoeging
`consultancy' uit de oude naam vervalt. Bij een nieuwe naam hoort een
nieuw logo. Zie hier het resultaat.
De kleuren blauw en geel bepalen nu het beeld. De turkooise palmboom
is vervangen door een rechthoekig blok dat is verdeeld in twee
horizontale vlakken. Het bovenste deel is lichtblauw en verwijst naar
de lucht, het onderste deel is donkerblauw en refereert aan de
wereldzeeën. De twee gestileerde witte golven in dit deel omsluiten
de tekst `American Cruise Agent'.
In het lichtblauwe vlak staat de naam AMCA in geel centraal. Links
geflankeerd door het logo van Royal Caribbean Cruises Ltd. (crown
& anchor) en rechts door het logo van Celebrity Cruises (de
kapitale X met aan weerszijden zeven horizontale lijnen, symbool voor
de zeven wereldzeeën. Het nieuwe logo is te zien op www.amca.nl
Een uniek wedergeboortefeest
De re-branding is gevierd aan boord van het nieuwste cruiseschip van
Royal Caribbean International, de Brilliance of the Seas. Zanger en
kleinkunstartiest Hans Versnel had voor de gelegenheid een feestelijke
wedergeboorte lied geschreven op de melodie van het bekende lied YMCA
van de Village People. De 1.000 aanwezige gasten `zongen de tekst
`A.M.C.A.' uit volle borst mee. Als aandenken aan de cruise to nowhere
bood het jarige A-team haar gasten een speciale CD aan waarop o.a.
deze meezinger staat.
AMCA
Weissenbruchstraat 70
2596 GK Den Haag
telefoon 070-3141555 - fax 070-3141550,
website: www.amca.nl,
e-mail: amca@amca.nl.
Noot aan de redactie (