Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Contentapplicaties in Siebel ERM versnellen veranderingsprocessen
en verbeteren prestaties van medewerkers
SAN MATEO, Calif. 7juli 2002 Siebel Employee Relationship Management (ERM) helpt toonaangevende ondernemingen om maximaal gebruik te maken van bedrijfsinformatie en -communicatie bij het doorvoeren van strategische veranderingen. Om onder de huidige moeilijke economische omstandigheden succesvol te kunnen zijn, moeten organisaties in staat zijn om regelmatig en op het juiste moment veranderingen door te voeren in de bedrijfsstrategie. Siebel ERM maakt het mogelijk om door de gehele organisatie heen snelle veranderingen door te voeren door managers in staat te stellen te communiceren met alle medewerkers, zodat de organisatie nauwkeurig afgestemd kan worden op nieuwe bedrijfs- en afdelingsstrategieën en -plannen.
Veranderingen in de koers van de organisatie kunnen tal van vormen aannemen, variërend van reorganisaties tot fusies en van nieuwe methoden voor productmarketing tot aanpassingen van bestaand bedrijfsbeleid , zegt Mark Morrissey, Vice President ERM Marketing van Siebel Systems. Bedrijven die snel en met succes veranderingen doorvoeren, volgen een reeks van processen die gemakkelijk herhaald kunnen worden. Denk onder andere aan het vaststellen van een duidelijke business case voor de door te voeren veranderingen, het communiceren van een samenhangende strategie voor de gehele organisatie en het aanbieden aan de organisatie van een set van hulpmiddelen om deze strategie uit te voeren.
Effectieve communicatie met alle medewerkers
Organisaties die gebruik maken van traditionele communicatiehulpmiddelen als nieuwsbrieven, email en voicemail komen vaak tot de ontdekking dat zij niet in staat zijn om in nieuws en strategische veranderingen direct naar hun medewerkers te communiceren. Zeker wanneer sprake is van een groot aantal werknemers die bovendien geografisch verspreid werkzaam zijn, is dit een belangrijk probleem. Nieuwsbrieven blijven in postvakjes liggen, emails worden niet gelezen en voicemails worden weggegooid. Dit heeft ernstige gevolgen voor de resultaten van de organisatie, doordat medewerkers hun taken uitvoeren aan de hand van verouderde richtlijnen en plannen. Siebel ERM stelt organisaties in staat om gerichte en op werkzaamheden en functies gebaseerde content aan werknemers aan te bieden die in directe relatie staat tot de toepassingen die deze medewerkers gedurende de dag gebruiken. Siebel ERM maakt dynamische en grafisch georiënteerde content mogelijk die ervoor zorgt dat werknemers al die informatie tot zich nemen die zij nodig hebben om hun taken op basis van de juiste bedrijfs- en afdelingsplannen uit te voeren.
Met Siebel ERM kunnen auteurs dynamische en realtime content maken, bewerken en publiceren voor een zeer gerichte doelgroep. Content kan voor goedkeuring worden aangeboden op basis van een flexibele workflow-technologie. Bovendien is het mogelijk eerdere versies van de informatie te bekijken en te gebruiken. De toegang tot content wordt geregeld op basis
Met meer dan 85.000 producten beschikt Madix over een enorme hoeveelheid content, zowel gestructureerde gegevens als grafisch materiaal. Onze gebruikers moeten daarin kunnen zoeken, informatie kunnen actualiseren en dergelijke , zegt John Clontz, manager eBusiness bij Madix Store Fixtures, een fabrikant van materiaal voor winkeldisplays. De hulpmiddelen die Siebel Systems biedt voor content management en content delivery verbeteren de service die wij kunnen aanbieden en maken een hogere productiviteit mogelijk doordat zowel medewerkers als klanten sneller accurate informatie kunnen vinden.
Goed geïnformeerde en empowered medewerkers
Het is voor ieder veranderingsproces van groot belang dat medewerkers de juiste hulpmiddelen en informatie tot hun beschikking hebben. De toepassingen in Siebel ERM voor het beheren van bedrijfsinformatie helpen bij het organiseren en beheren van content en bieden medewerkers tegelijkertijd hulpmiddelen die zij nodig hebben voor het vanuit één centrale locatie verkrijgen van toegang tot informatie over producten, klanten en de branche waarin zij werkzaam zijn.
1.Rijke microsites voor afdelingen, producten en speciale programma's Siebel Microsites maakt het bedrijven mogelijk om voor afdelingen, producten of speciale programma's microsites met een rijke content te creëren en te beheren. Deze kennen een consistente structuur en navigatiemethodiek, zodat het gebruik van Siebel Microsites de toegang tot deze belangrijke informatie vereenvoudigt. Toegangscontrole en personalisatie zorgen ervoor dat iedere microsite een 'myPage' kent waarop content is geplaatst die nauwkeurig is afgestemd op individuele medewerkers, gebaseerd op functies, de voorkeur voor de te gebruiken taal of andere eisen en wensen. De microsites van Siebel Systems beschikken over geautomatiseerde browse-functies en 'full text search'.
2.Krachtige en door derde aangeleverde bedrijfs- en branchenieuws - Siebel eContent Services maakt het voor bedrijven mogelijk om externe content te gebruiken zoals deze door talloze persbureaus, kranten, tijdschriften en dergelijke wordt gepubliceerd. Het aanbieden van dit soort externe informatie kan worden aangeboden op basis van functies of de voorkeuren van de gebruiker. De content wordt aangeboden in combinatie met relevante toepassingen en op basis van onder andere relevantie.
3.Brede distributie van klanteninformatie binnen de organisatie Veel bedrijven gebruiken CRM-toepassingen om de met klanten werkende medewerkers de beschikking te geven over alle relevante informatie over afnemers. Diezelfde bedrijven zijn vaak echter niet in staat om dit soort klanteninformatie ook aan andere medewerkers binnen de organisatie aan te bieden. Het beschikbaar stellen van rijke en realtime klanteninformatie biedt echter belangrijke voordelen. Denk aan een engineering-afdeling die toegang heeft tot gegevens over klanten of een boekhouding die eerst een goed begrip ontwikkelt van de status van een account voordat men contact met die afnemer opneemt. Siebel Customer Content biedt werknemers in de gehele organisatie een goed inzicht in klanteninformatie.
4.Toonaangevende oplossing voor kennismanagement Siebel ERM beschikt over krachtige faciliteiten voor kennismanagement. Denk aan geavanceerde functies voor het zoeken naar informatie en voor taxonomy. Daarnaast zijn faciliteiten beschikbaar om interne deskundigen te kunnen lokaliseren. Verder zijn hulpmiddelen beschikbaar voor samenwerking binnen adhoc samengestelde teams. Al dit soort faciliteiten helpen de organisatie om kennis en expertise vast te leggen en door de organisatie te distribueren.
5.Integratie met toonaangevende third party-oplossingen voor content management Universal Application Network, de eerste op industriestandaarden gebaseerde en leverancier-onafhankelijke oplossing voor applicatie-integratie, biedt realtime en asynchrone connectiviteit met toonaangevende content management-oplossingen zoals Documentum. Organisaties kunnen hierdoor bestaande investeringen optimaal benutten.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op
Siebel is een merknaam van Siebel Systems Inc. en is geregistreerd in een aantal landen. Alle andere genoemde product- en bedrijfsnamen zijn het eigendom van hun geregistreerde eigenaren en worden uitsluitend voor identificatiedoeleinden genoemd. Met uitzondering van de hier genoemde historische informatie, bevat dit persbericht op de toekomst gerichte uitspraken die risico s en onzekerheden met zich meebrengen. Het succes van de overeenkomsten en producten die hier beschreven zijn, evenals de toekomstige operationele resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte uitspraken zijn besproken of voorspeld als gevolg van een reeks van factoren waaronder maar zich niet beperkend tot risico s die gerelateerd zijn aan nieuwe versies en nieuwe producten, de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie van producten en diensten, het bestaan van fouten of defecten in producten, snelle technologische veranderingen, afhankelijkheid van Internet, een significante toename van huidige en verwachte nieuwe concurrentie en de noodzaak om de distributie van producten en diensten uit te breiden. Meer informatie over mogelijke factoren die de financiële resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen beïnvloeden, zijn opgenomen in het jaarverslag van Siebel Systems (Form 10-K), kwartaalrapportages (Form 10-Q) en andere gedeponeerde informatie bij de Securities and Exchange Commission die beschikbaar zijn op
Meer informatie:
Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000