Gemeente Roermond

Roermond, 8 juli 2002
br>

Luxe weekendarrangementen voor winnaars Floriade-prijsvraag

Roermond presenteert zich nog tot 20 oktober op de Floriade 2002. Tijdens de 'Roermond-weken' in mei in het Limburg Paviljoen kon het publiek meedingen in een prijsvraag. Na hun bezoek aan de Floriade konden bezoekers op de internetsite www.roermond.com een prijsvraag invullen. Vandaag heeft wethouder Jos van Rey uit de bijna 200 inzendingen twee winnaars getrokken. Zij wonnen een luxe weekendarrangement voor twee personen in het Roermondse Theaterhotel De Oranjerie. Op deze manier kunnen de winnaars de vele facetten van Roermond ontdekken. Beide prijswinnaars komen uit de provincie Noord-Holland

De overige deelnemers ontvangen allemaal een pakket met informatie over de stad en kortingscoupons voor het Mc ArthurGlen Designer Outlet Roermond. Aan de presentatie van Roermonds op de Floriade werkten mee: De gemeente Roermond, Cityvereniging Roermond, Mc ArthurGlen Designer Outlet Roermond, Theaterhotel De Oranjerie, Agrarisch Opleidingscentrum en Ons WCL.

De deelname aan de Floriade past binnen het beleid om Roermond als toeristische trekpleister te promoten. Zo'n 3 miljoen bezoekers zullen de Floriade bezoeken waarvan zo'n 30% afkomstig is uit het buitenland. De Roermondse promotie gebeurd aan de hand van vier toeristische thema's historische winkelhart, verrassend waterrijk, kunstrijk cultuurhart en grenzeloos natuurrijk.