Groningen Airport Eelde


5 juli 2002

Vliegende start zomerseizoen
Groningen Airport Eelde met nieuwe huisstijl

Vliegende start
Groningen Airport Eelde is de afgelopen jaren sterk gegroeid en deze groei blijft aanhouden. In het eerste half jaar 2002 zijn de vlieg-bewegingen ruim 20 % hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Een belangrijk deel van deze groei wordt veroorzaakt door toename van het aantal leerlingen én vluchten door de KLM Flight Academy. Ook de passagiersaantallen blijven flink stijgen. Sinds de start van de zomerdienstregeling zijn zo'n 18% méér passagiers dan afgelopen jaar vanaf Groningen Airport Eelde vertrokken voor een zonvakantie in Zuid Europa. Recent marktonderzoek door NIPO heeft bovendien aangetoond dat de groei er nog lang niet uit is; van de vliegvakantiegangers die nu niet vanaf Groningen Airport Eelde vertrekken, zegt maar liefst 78% dat ze vertrek vanaf Groningen Airport Eelde overwegen, als de mogelijkheid wordt geboden. Het ziet ernaar uit dat het veranderingstraject dat het afgelopen jaar is ingezet richting een marktgerichte organisatie zijn vruchten afwerpt.

Nieuwe huisstijl
In het licht van deze verandering is de nieuwe huisstijl geboren. De vroegere huisstijl, de blauwe Machmeter voorzien van een vliegtuig in zijn baan, past niet langer bij de toekomstvisie van de luchthaven. Qua uitstraling is het logo te intern gericht en te weinig professioneel om de huidige ambities te kunnen weerspiegelen. De nieuwe huisstijl is ontworpen door G2K Designers (Groningen / Amsterdam) en zal communicatief worden uitgewerkt door La Compagnie (Groningen). Het logo verbeeldt de emotie van het vliegen, het van een afstand kijken naar de wereld om ons heen (en dus naar de markt!) en - heel concreet - de landingslichten en de E van Eelde.