Groningen Airport Eelde
5 juli 2002
Vliegende start zomerseizoen
Groningen Airport Eelde met nieuwe huisstijl
Vliegende start
Groningen Airport Eelde is de afgelopen jaren sterk gegroeid en deze
groei blijft aanhouden. In het eerste half jaar 2002 zijn de
vlieg-bewegingen ruim 20 % hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.
Een belangrijk deel van deze groei wordt veroorzaakt door toename van
het aantal leerlingen én vluchten door de KLM Flight Academy. Ook de
passagiersaantallen blijven flink stijgen. Sinds de start van de
zomerdienstregeling zijn zo'n 18% méér passagiers dan afgelopen jaar
vanaf Groningen Airport Eelde vertrokken voor een zonvakantie in Zuid
Europa. Recent marktonderzoek door NIPO heeft bovendien aangetoond dat
de groei er nog lang niet uit is; van de vliegvakantiegangers die nu
niet vanaf Groningen Airport Eelde vertrekken, zegt maar liefst 78%
dat ze vertrek vanaf Groningen Airport Eelde overwegen, als de
mogelijkheid wordt geboden. Het ziet ernaar uit dat het
veranderingstraject dat het afgelopen jaar is ingezet richting een
marktgerichte organisatie zijn vruchten afwerpt.
Nieuwe huisstijl
In het licht van deze verandering is de nieuwe huisstijl geboren. De
vroegere huisstijl, de blauwe Machmeter voorzien van een vliegtuig in
zijn baan, past niet langer bij de toekomstvisie van de luchthaven.
Qua uitstraling is het logo te intern gericht en te weinig
professioneel om de huidige ambities te kunnen weerspiegelen. De
nieuwe huisstijl is ontworpen door G2K Designers (Groningen /
Amsterdam) en zal communicatief worden uitgewerkt door La Compagnie
(Groningen). Het logo verbeeldt de emotie van het vliegen, het van een
afstand kijken naar de wereld om ons heen (en dus naar de markt!) en -
heel concreet - de landingslichten en de E van Eelde.