Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Miljardste pageview voor Startpagina
Amsterdam, 5 juli 2002 - Om precies 08:26:24 uur op woensdag 3 juli jl. is de Nederlandse website Startpagina voor de miljardste keer opgevraagd sinds het begin van Startpagina.nl. Een unieke gebeurtenis.
Gekoppeld aan deze unieke mijlpaal startte Startpagina ongeveer 4 weken geleden een speciale actie: "Raad wanneer die gaat". Via de website
Om de deelnemers een beetje in de goede richting te sturen, was er op de pagina een teller met de actuele stand in het aantal pageviews geplaatst. Op het moment dat er nog 10 miljoen pageviews of minder te gaan waren, was het niet meer mogelijk om een voorspelling te doen. Wachten tot het allerlaatste moment had dus geen zin.
En de winnaar is
Over Startpagina
Over ilse media
Noot voor de redactie (
Degene die de beste voorspelling (datum, uur, minuut, seconde) heeft gedaan komt in aanmerking voor de hoofdprijs: een vakantie naar Florida plus 10 jaar lang supersnel gratis internetten. Aan deze actie namen 60.487 Startpagina bezoekers deel. En de winnaar is R. van der Linden uit Rotterdam. Hij wist het tijdstip van de miljardste opvraging van Startpagina.nl tot op 25 seconden nauwkeurig te voorspellen (woensdag 3 juli, 08:26:49 uur) en is hiermee de gelukkige winnaar van een droomreis naar Florida en 10 jaar gratis internetten. Startpagina zal volgende week overgaan tot het overhandigen van de prijzen aande prijswinnaar.
Startpagina geeft internetgebruikers via www.startpagina.nl toegang tot meer dan 300 andere websites. Daarnaast heeft Startpagina inmiddels 2600 'dochterpagina's': dagelijks onderhouden en gecontroleerde websites met een eigen thema en eigen links naar aanverwante sites. Met ruim 1,8 miljoen pageviews per dag, is www.startpagina.nl de populairste website van Nederland.
Startpagina is onderdeel van ilse media bv., met meer dan 130 miljoen paginabezoeken per maand de grootste internetuitgever van Nederland. ilse media is bekend van ilse.nl. Daarnaast is ilse media uitgever van de gratis e-mailsite dolfijn.nl, de nieuwssite NU.nl en het populaire chat.nl. Met haar activiteiten bereikt ilse media meer dan 60 procent van alle Nederlandse internetgebruikers.
Ingezonden persbericht