Ingezonden persbericht
Framfab Nederland ontwikkelt i-mode-kanaal voor TV Gids Online
Gebruikers ontvangen herinnering via i-mode voor start favoriete programma
Amsterdam, 4 juli 2002 - Internetbureau Framfab Nederland heeft in opdracht van BV Programmabladen AKN in Hilversum de i-mode-site van TV Gids Online ontwikkeld. Programmabladen AKN is uitgever van de omroepbladen van AVRO, KRO en NCRV. Daarnaast biedt AKN via de internetsite TV Gids Online (www.tvgids.nl) dagelijks informatie over zo'n 3.000 tv-programma's. Gebruikers van i-mode kunnen de programma-informatie nu ook via hun i-mode-toestel raadplegen.
i-mode is voor Programmabladen AKN een extra kanaal om content te verspreiden. Een nieuwe mogelijkheid is dat gebruikers een uur vóór aanvang van favoriete tv-programma's een e-mailherinnering via i-mode kunnen ontvangen.
"De inzet van i-mode is onderdeel van de filosofie van Programmabladen AKN om de programmagegevens zo breed mogelijk beschikbaar te maken", aldus Carl Lunenborg, hoofd Internet Services bij BV Programmabladen AKN. "AKN heeft de ambitie om met TV Gids Online de grootste aanbieder van digitale programmagegevens te worden. Met name de naamsbekendheid van TV Gids Online bij jongeren zal via i-mode vergroot worden."
"Het relatief kleine scherm van een i-mode-toestel stelt andere eisen aan het design en de navigatiestructuur dan een beeldscherm van een computer", aldus Mehera O'Brien, interactiedesigner bij Framfab Nederland. "Verder bood dit project een goede kans om onze kennis van cHTML, de programmeertaal voor i-mode, verder uit te breiden en te vervolmaken."
i-mode is een nieuwe manier van mobiel communiceren, die KPN Mobile onlangs heeft geïntroduceerd. Gebruikers van i-mode hebben via hun toestel toegang tot nieuws, weer en sport, e-mail en beltonen, naast natuurlijk bellen en SMS. De gegevens van TV Gids Online zijn voor i-mode-gebruikers beschikbaar in de rubriek Vrije Tijd. TV Gids Online behaalt maandelijks ruim zes miljoen pageviews.
Over Framfab Nederland
Framfab behoort tot de grootste bureaus voor interactieve communicatie van Nederland en Europa. Het bureau is specialist op het gebied van kwalitatief hoogwaardige communicatie via interactieve media. De doelstellingen van de klant en de synergie tussen alle vormen van on- en offline communicatie staan hierbij centraal. Framfab Nederland maakt deel uit van het internationale netwerk van Framfab, dat in 1995 werd opgericht en aan de beurs van Stockholm (Zweden) is genoteerd. Framfab heeft vestigingen in Engeland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Zweden en Nederland. In Europa werken zo'n 600 mensen bij Framfab. De drie vestigingen van Framfab Nederland bevinden zich in Amsterdam (twee) en in Rotterdam. Hier vormen ongeveer 80 professionals een uitgebalanceerd multidisciplinair kennisnetwerk dat interactieve concepten en oplossingen ontwikkelt. Framfab Nederland werkt onder andere voor de gemeente Amsterdam, ENECO Energie, het Ministerie van Jusititie, Philips, Unilever, Vodafone, Volvo Car Corporation en World Press Photo.
Voor meer informatie of screenshots:
Framfab Nederland
Marijcke van der Meijden
Telefoon: 010 423 79 55
E-mail: marijcke.van.der.meijden@framfab.nl
Lammers van Toorenburg Benelux PR
Richard Verbeek
Telefoon: 030 656 50 70
E-mail: richard@lvtpr.nl