Ingezonden persbericht
Persbericht
4 juli 2002
Vanco onthult nieuwe netwerkcollectie Escada
~ 'virtual network operator' implementeert internationaal IP-VPN voor toonaangevend merk in exclusieve mode ~
Escada heeft Vanco, de wereldwijde virtual network operator (VNO), gekozen voor de implementatie en het beheer van haar nieuwe corporate virtual private network (VPN). Het contract loopt tot 2005.
De modegroep heeft gekozen voor een op internet gebaseerd IP-VPN om de huidige bandbreedte die beschikbaar is voor de 40 verschillende locaties te verhogen. Escada baseerde haar beslissing op de goede verhouding tussen prijs en prestatie en de flexibele contracten die Vanco biedt.
Vanco's rol omvatte het in één netwerk samenbrengen van de tien bedrijfsonderdelen, die ieder een eigen lokale IT-infrastructuur hadden en verschillende specificaties op het gebied van prestatie hanteerden. Bij het ineenvoegen van die infrastructuur, zal Vanco ook ondersteuning bieden aan Escada's toekomstige wereldwijde extranet, Escada Online Information Systems (EOIS). Via dit extranet kunnen alle detailhandelaren die hierop zijn aangesloten, toegang krijgen tot standaardinformatie, actuele trends en productinformatie van een centrale intranetserver.
"Als dienstverlener die niet afhankelijk is van een bepaalde telecomoperator, kon Vanco ons een oplossing bieden die helemaal op onze wensen was afgestemd," legde Hans-Peter Obermaier, hoofd van DP System Technology bij Escada, uit. "We hebben nu de fundamenten gelegd om samen met Vanco op de lange termijn het IP-VPN netwerk uit te breiden en een enterprise resource planning- (ERP-) systeem te bouwen."
"Als gevolg van de recente ontwikkelingen in de industrie, maken grote bedrijven zich op het moment bijzonder veel zorgen om hun bedrijfsnetwerken," zei Allen Timpany, CEO van Vanco. "Vanco biedt een veilige en beveiligde optie door middel van onze flexibele contracten met netwerkoperators. We hebben ook gedetailleerde service level agreements afgesloten met Escada, zodat we optimale netwerkprestaties kunnen behalen en tegelijkertijd tegemoet kunnen komen aan de veranderende wensen van het bedrijf."
Escada's netwerk zal het IPSec protocol gebruiken om een veilige data- uitwisseling te garanderen. De informatie van het hoofdkantoor wordt ook beveiligd tegen externe toegang door een combinatie van routers, een firewall en antivirus software.
(329 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Bijgaand passende fotografie. Mocht u geïnteresseerd zijn in fotografie in een hogere resolutie, dan regelen we dat ook graag voor u.
Over Escada
Escada is een toonaangevend, exclusief modemerk. Escada heeft meer dan 200 eigen winkels (exclusief franchises) in meer dan 58 landen en heeft momenteel ongeveer 4.750 mensen over de hele wereld.
De Escada Group omvat de divisies Escada Collection (inclusief couture), Escada Sport, Escada Accessoires en Escada Beauté (parfums) en Licences. De Licences-divisie is zeer succesvol op het gebied van brillen, sjaals, dassen, lingerie en een juwelencollectie. Escada Sport is in augustus 2001 een joint-venture aangegaan met Pfeiff KG, Nuremberg, onder de naam E.S.A. Accessoires. De eerste Escada Sport Accessoires collectie wordt op dit moment ontwikkeld voor het herfst/ winterseizoen 2002.
Het bedrijf borduurt voort op de winstgevende groei van haar belangrijkste merk, Escada, door sterker gebruik te maken van het prestigieuze imago van het merk op het gebied van accessoires, licenties, juwelen en parfums. Het zal ook haar concept van wereldwijde geïntegreerde distributie aansturen en uitbreiden om gecontroleerde verkoop te kunnen waarborgen en het Escada-merk te beschermen.
Op creatief gebied zorgt een team van 28 internationale topdesigners, aangevoerd door design director Brian Rennie, voor een buitengewone collectie designs van ongeëvenaarde diversiteit. De Four Seasons collectie, die tweemaal per jaar wordt gepresenteerd, is 's werelds grootste collectie in luxueuze vrouwenmode.
De omzet van de groep was ongeveer 845 miljoen Euro in het financiële jaar 2000/ 2001. 554 miljoen Euro hiervan werd geleverd door het merk Escada, dat ook het meeste groeipotentieel heeft, met name in de divisies voor cocktailparty-mode, avondkleding, accessoires, licenties en parfums.
Over Vanco
Vanco plc (FTSE: VAN) is een wereldwijde 'virtual network operator'. Haar belangrijkste service is 'Packaged Network Solutions'; een combinatie van datanetwerkbeheer, e-security en consultancy diensten. Vanco beheert momenteel netwerken voor klanten in 40 landen wereldwijd. Zij mag toonaangevende bedrijven zoals Grontmij, D-reizen, Ford Motor Company, Kenwood, Yakult, Christian Salvesen, FT Interactive Data, Jefferson Smurfit, Tenovis en Laura Ashley tot haar klantenkring rekenen.
In een complexe, dynamische en gedereguleerde telecommunicatiemarkt, biedt Vanco haar klanten op een duidelijke en objectieve manier advies. Doordat Vanco onafhankelijk is van carriers, kan zij inspelen op de toename in keuze, afname in kosten en verbeterde technologieën om zo voordelige, op maat gemaakte en value-added oplossingen te bieden.
Vanco is meerdere keren bekroond voor haar financiële succes en haar toonaangevende klantenservice. Zo werd Vanco s klantenservice onlangs in een onafhankelijk marktonderzoek gekozen tot de beste in de netwerkindustrie (Rhetorik 2002). Vanco was de enige onderneming die in het vierde kwartaal van 2001 een notering kreeg aan de 'main market' van de London Stock Exchange.
Voor meer informatie kunt u een bezoekje brengen aan de website van Vanco: http://www.vanco.nl
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met:
Yvonne van Bokhoven of Viviane Brokerhof van LEWIS, het IT PR bureau:
Tel: 0031 (0)43-356 69 56Fax: 0031 (0)43-356 69 55
E-mail:yvonnev/vivianeb@lewispr.com
Web site:http://www.lewispr.com
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht
tel: +31 (0) 43 356 69 56
fax: +31 (0) 43 356 69 55
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com