Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

NetCentrex introduceert VoIP VPN-netwerkoplossing

Op NetCentrex CCS 3.0 Softswitch gebaseerde oplossing succesvol door Equant geïmplementeerd

Brussel, 3 juli 2002 - NetCentrex® (www.netcentrex.net), leverancier van oplossingen voor next generation-netwerken en toepassingen, introduceert een nieuwe VoIP (Voice over Internet Protocol) VPN-netwerkoplossing. Deze nieuwe oplossing maakt deel uit van het IP Centrex-product- en dienstengamma van NetCentrex.

Met de nieuwe VoIP VPN-oplossing van NetCentrex kunnen zowel service providers als hun klanten een aanzienlijke ROI (Return On Investment) behalen. Bedrijven profiteren onder andere van gratis telefonie tussen verschillende vestigingen (on-net verkeer), verlaagde exploitatiekosten en een vereenvoudigde architectuur in vergelijking met traditionele oplossingen. Service providers verhogen hun inkomsten door naast de bestaande VPN-diensten ook voice-diensten aan te bieden. Daarnaast kunnen zij door hun aanbod uit te breiden klanten aan zich binden en worden de exploitatiekosten (OPEX) sterk verlaagd door een vermindering van het aantal noodzakelijke VoIP-switches in vergelijking met circuit-switching. Tevens kunnen op basis van deze oplossing andere hoogwaardige diensten zoals IP-telefonie, IP Centrex-diensten, videoconferenties en virtuele contact centers worden aangeboden.

De VoIP VPN-oplossing is een softwaregebaseerde Video en Voice -VPN-applicatie. De CCS 3.0 Applicatie-Softswitch van NetCentrex vormt de basis van deze oplossing. Een eenvoudige implementatie en exploitatie worden mogelijk gemaakt door nieuwe provisioning- en systeem-managementtools die beschikbaar zijn via geavanceerde grafische interfaces. De VoIP VPN-oplossing is verder de enige oplossing die uitwisselbaar is met alle VoIP-protocols (SIP, H.323 en MGCP) en biedt mogelijkheden als Class 4 call processing, Corporate dial plan, Real time billing en Least cost routing.

De oplossing voldoet aan de internationale wettelijke regelgeving zoals:
-Nummers voor noodoproepen.

-Nummerportabiliteit tussen exploitanten.

-Wettelijke interceptiediensten (afluisteren).
-Identificatie en geheimhouding van een nummer (CLIP/CLIR).
-Het filteren van ongewenste oproepen.

De geavanceerde exploitatie-tools omvatten:

-VPN-configuratie met grafische interface.

-Zeven beheerniveaus.

-Backtracking-systeem.

-Compleet en eenvoudig beheer van het nummerplan.
De VoIP VPN-oplossing van NetCentrex maakt deel uit van het ' New World Ecosystem'-programma van Cisco en is hierdoor compatibel met Cisco-routers en -gateways zoals de ATA 186, de 827-4V en het AS53xx gamma, en met de Call Manager en de RTC PGW2200 Gateway. De nieuwe oplossing draait op Hewlett-Packard-servers (LP1000 en CC2300) en is te combineren met oplossingen van Radvision (via IP/400), Sonus (GSX en Insignus), Nuera (ORCA) en ECI (ITX).

"De VoIP VPN-oplossing van NetCentrex, gecombineerd met de optimale gateway- en router-architectuur van Cisco, biedt operators een unieke kans om snel en winstgevend 'carrier class'-telefoniediensten in te zetten", zegt Alistair Woodman, Directeur Marketing van de spraaktechnologiedivisie bij Cisco Systems.

Equant, wereldwijd dienstenleverancier en marktleider op het vlak van IP VPN/MPLS (Multi-Protocol Label Switching), heeft met de Softswitch van NetCentrex zijn aanbod 'Equant Voice for IP VPN' en 'IP Telephony' ontwikkeld. Om tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van Equant hebben NetCentrex, Hewlett-Packard en Cisco Systems een samenwerkingsverband gesloten. Gezamenlijk leveren ze een multi-services IP VPN-oplossing die gebaseerd is op de CCS 3.0 Softswitch van NetCentrex. Intussen heeft ruim 10% van de 500 IP VPN-klanten van Equant gekozen voor de "Voice for IP VPN"-oplossing die gebruik maakt van de gepersonaliseerde applicaties van NetCentrex.

Dankzij de Softswitch CCS 3.0 van NetCentrex heeft Equant zich ontwikkeld van leverancier van eerste generatie VoIP-diensten tot een aanbieder van complete, tweede generatie VoIP VPN-oplossingen. Naast de toevoeging van intelligente netwerkfuncties, biedt het VoIP VPN-platform van NetCentrex de basis voor de implementatie van volgende generatie IP-diensten.

"Dankzij het grote succes van het Voice for IP VPN-aanbod lanceert Equant nieuwe diensten zoals IP-telefonie waarmee onze klanten exploitatiekosten kunnen verlagen zonder aan productiviteit in te boeten", zegt Michael Burrell, productmanager voor convergente oplossingen bij Equant. "De IP Telephony-dienst biedt complete uitwisselbaarheid en de mogelijkheid klanten die beschikken over een IP PBX, zoals bijvoorbeeld CallManager van Cisco, direct aan te sluiten. Met behulp van de NetCentrex-technologie geven wij multinationals de kans om hun traditionele telefoniearchitectuur geleidelijk over te zetten naar IP-telefonie. Deze technologie stelt ons ook in staat om zowel geavanceerde IP VPN-diensten als de interactieve voice servers (IVR), Network Contact Manager en Video samen te brengen op één netwerk."

Olivier Hersent, algemeen directeur en technisch directeur van NetCentrex: "Bepaalde operators hebben gewacht met de inzet van IP-technologie uit angst dat die nog niet krachtig genoeg was. Samen met onze partners hebben we speciaal voor hen een gepersonaliseerd aanbod samengesteld dat snel kan worden geïmplementeerd. Equant loopt voorop en heeft bewezen dat onze nieuwe oplossing gemakkelijk geïmplementeerd kan worden en dat deze bovendien winstgevend is."

#####

NetCentrex (www.netcentrex.net)

NetCentrex biedt network platforms en network based applications die de convergentie van VoIP, PSTN, en mobiele netwerken realiseren en voorzien in geavanceerde communicatiediensten voor de consumer-, enterprise-, en eCRM-markten.

Het productportfolio van NetCentrex bestaat uit een multi-protocol Softswitch en een Media Server Platform (een application development en execution platform) met uiterst complete oplossingen voor Virtual Multimedia Contact Centers, IP telephony voor consumenten, VoIP VPN, IP Centrex, 0800/0900 Service Numbers, Voice Portals, VoiceXML. NetCentrex-producten zijn gebaseerd op een innovatieve 'telco-grade' real time gedistribueerde open architectuur voor fouttolerante omgevingen en garanderen een hoog prestatieniveau en lineaire schaalbare oplossing. 's Werelds grootste VoIP-netwerken zijn gerealiseerd met het Network Platform van NetCentrex.

NetCentrex werd in 1998 opgericht en heeft meer dan 150 klanten wereldwijd (Noord-Amerika en Europa) waaronder Mobistar, Belgacom, France Telecom, Genuity, Equant, Telecom Italia, Telefonica, Tiscali en Voicenet Communications. Wereldwijde partners van NetCentrex zijn onder andere Cisco Systems, Compaq, Hewlett-Packard, Intel en Nortel Networks. In België heeft het bedrijf een partnership gesloten met Belgacom (OEM) en Altaline in Leuven. NetCentrex is een privé-onderneming die gefinancierd wordt door vooraanstaande risicokapitaalverstrekkers in Amerika en Europa.

Equant (www.equant.com)

Equant (New York Stock Exchange: ENT) (Euronext Parijs: EQU), waarvan Global One deel uitmaakt, is marktleider op het gebied van internationale IP-diensten en gegevensbeheer voor multinationals. Equant levert netwerkdiensten, externe diensten en wereldwijde integratiediensten. Het bedrijf beschikt over een uniek netwerk voor dataoverdracht dat de belangrijkste handelscentra in 220 landen verbindt. Daarnaast levert het bedrijf lokale ondersteuning in 145 landen.

Met haar 50 jaar lange ervaring in datacommunicatie is Equant leverancier van ongeveer 3700 ondernemingen, waaronder meer dan twee derde van de multinationals die zijn opgenomen in de Top 100. Equant maakt deel uit van de France Telecom Group en komt dankzij een zeer volledig portfolio van netwerkdiensten voor gegevensbeheer tegemoet aan de vraag van multinationals. In 2000 bedroeg de pro forma omzet 2,76 miljard dollar.