SNT GROUP N.V.

Nieuwe leden Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)

Call-IT International B.V. en Leenart & Heemskerk B.V. treden toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)

Call-IT International B.V. en Leenart & Heemskerk B.V. treden per heden toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC). Met deze stap commiteren deze bedrijven zich aan de professionaliseringsslag zoals die in deze sector aan de gang is. De leden van de WGCC leveren hoogwaardige dienstverlening op het gebied van het klantencontact van uiteenlopende organisaties en ondernemingen. Deze dienstverlening wordt steeds complexer en eist veel van de werkgevers in de sfeer van bijvoorbeeld arbeidsvoorwaarden en opleidingen. Het lidmaatschap van een bij VNO-NCW aangesloten werkgeversvereniging hoort daarbij! De WGCC vertegenwoordigt inmiddels circa 65 % van de facilitaire callcenters.

Het hoofdkantoor van Call-IT is gevestigd te Weert. Vanaf 1 december 2001 maakt Call-IT onderdeel uit van de United Services Group N.V. Het bedrijf handelt voornamelijk inbound telefoonverkeer af voor opdrachtgevers uit de business-to-business als business-to-consumer markt. In het bedrijf werken ca. 400 medewerkers in 5 vestigingen in Nederland en België. De directie wordt gevormd door Pieter Heyn (algemeen directeur), Wim Vintges (commercieel directeur) en Hugo Heyn (manager operations).

Leenart & Heemskerk is gevestigd te Nieuwegein. Het bedrijf handelt inbound, outbound en ebound verkeer af. De specialisatie ligt bij pure Telesales. Leenart & Heemskerk heeft in 2002 de prestigieuze Telesales Team Trophy gewonnen. In het bedrijf werken 400 medewerkers. De directie wordt gevormd door de oprichters en directeur-grootaandeelhouders Menno Leenart en Robbert Heemskerk. Sinds januari 2002 is Peter van Osch aan de directie toegevoegd.

De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden. Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de facilitaire bedrijven te liggen. In totaal zijn voor de gehele sector ongeveer 35000 nieuwe mensen nodig. Voor de facilitaire bedrijven betekent dit een groei van 8.000 medewerkers.

Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de belangen van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.

Nadere informatie voor de pers

Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589

Herman Nieuwenhuis Telefoon 06 53 58 60 57

SNT Groep NV

02 jul 02 14:40