Gemeente Nuth
Nieuwsbrief ReisNet Parkstad Limburg
Dit is alweer de derde editie van de nieuwsbrief van ReisNet Parkstad
Limburg. Net als in de voorafgaande nieuwsbrieven wordt ook nu
aandacht geschonken aan allerlei nieuwe ontwikkelingen binnen het
Collectief Vraagafhankelijk Vervoer van Parkstad Limburg. Verder zijn
in deze editie een aantal kengetallen over ReisNet Parkstad Limburg
opgenomen.
Mocht u naar aanleiding van deze nieuwsbrief vragen, opmerkingen of
suggesties hebben, dan kunt u met ons contact opnemen.
Ons adres is:
* Projectbureau ReisNet Parkstad Limburg
* Postbus 3037, 6460 HA Kerkrade
* Telefoon: 045-546 03 25
* Fax: 045-545 24 77
* E-mail: info@reisnetparkstadlimburg.nl
* info@reisnetparkstad.nl
Wat moet u doen bij verlies of diefstal van vervoerspassen
Het komt regelmatig voor dat mensen hun vervoerspas verloren zijn of
dat hun pas gestolen is. Wat moet u nu doen als u uw vervoerspas kwijt
bent.
Soms is de vervoerspas in het busje blijven liggen. Dan wordt de pas
normaal gesproken binnen 48 uur bij u thuis afgegeven. Krijgt u de pas
niet binnen 48 uur terugbezorgd, of is de pas ergens anders verloren
of gestolen, dan moet u direct contact opnemen met het Projectbureau
van ReisNet Parkstad Limburg op telefoonnummer: 045-546 03 25
Het Projectbureau zorgt er dan voor dat uw pas geblokkeerd wordt.
Voor een nieuwe vervoerspas stuurt u een korte brief met het verzoek
om een nieuwe vervoerspas aan te maken naar:
* Projectbureau ReisNet Parkstad Limburg
* Antwoordnummer 10004
* 6460 XP Kerkrade
* Telefoon 045-546 03 25
In deze brief vermeldt u uw naam, adres, woonplaats en geboortedatum
en indien mogelijk het oude pasnummer. Verder moet u een recente
pasfoto bij sluiten. Binnen 5 dagen ontvangt u dan uw nieuwe
vervoerspas.
In de periode dat u geen vervoerspas heeft, kunt u gewoon met ReisNet
Parkstad Limburg blijven reizen. U reist dan alleen als normale
openbaar vervoerreiziger en niet als WvG-reiziger. Dat betekent dat de
door u betaalde eigen bijdrage niet als WVG-bijdrage wordt
geregistreerd. Zorg er dus voor dat u bij verlies of diefstal van uw
vervoerspas zo snel mogelijk contact opneemt met het Projectbureau
zodat u weer snel kunt reizen met de nieuwe vervoerspas.
Evaluatie ReisNet Parkstad Limburg
Momenteel is onderzoeksbureau Flycatcher uit Maastricht, bezig met het
uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek. 1200 WVG-gerechtigden
en 800 overige reizigers van ReisNet Parkstad Limburg, hebben een
enquêteformulier ontvangen.. Uit de eerste inventarisatie blijkt dat
ruim 50% van de verstuurde enquêteformulieren ingevuld en
teruggestuurd zijn.
Ook is een onderzoek uitgevoerd onder de WVG-gerechtigden die sinds de
start van het vervoersysteem nog niet gereisd hebben met ReisNet
Parkstad Limburg.
De resultaten van beide onderzoeken zullen naar alle
waarschijnlijkheid in de maand juli bekend worden. In de volgende
nieuwsbrief kunt u daar meer over lezen.
ReisNet Parkstad Limburg op internet
Vanaf begin juli 2002 kunt u ook alle informatie over ReisNet Parkstad
Limburg op het internet terugvinden. Via de site
www.reisnetparkstad.nl krijgt u steeds de laatste en meest actuele
informatie. Ook is het mogelijk om via deze site klachten in te
dienen, informatie op te vragen, opmerkingen te maken en suggesties te
doen.
Openbaar Vervoerbegeleiderskaart
In eerdere nieuwsbrieven hebben wij u al vaker geïnformeerd over de
OV-begeleiderskaart. Omdat er regelmatig vragen over komen, wordt in
deze nieuwsbrief het aanvragen van de OV-begeiderkaart nog eens
stapsgewijs uitgelegd.
1. U vraagt een aanvraagformulier voor een OV-begeleiderskaart
op bij Projectbureau ReisNet Parkstad Limburg
2. U vult dit aanvraagformulier volledig in en u zorgt ervoor
dat de gevraagde bijlagen compleet worden bijgevoegd.
3. U stuurt het aanvraagformulier met bijlagen naar:
* NS Reizigers
* Bureau Begeleiderskaarten
* IV 0 k 14
* Postbus 2025
* 3500 HA Utrecht
4. De NS beoordeelt of u in aanmerking komt voor de
OV-begeleiderskaart.
Zo ja, krijgt u meestal binnen drie weken de kaart
automatisch thuisgestuurd.
5. Als u de OV-begeleiderskaart heeft ontvangen, neemt u
contact op met het Projectbureau ReisNet Parkstad Limburg op
telefoonnummer: 045-546 03 25. Het Projectbureau zorgt er dan voor
dat uw gegevens aan de vervoerder doorgegeven worden.
6. Binnen 24 uur nadat u met het Projectbureau contact heeft
opgenomen zijn alle gegevens verwerkt en heeft u recht op gratis
begeleiding. U dient de OV-begeleiderskaart altijd aan de chauffeur te
tonen als u samen met een begeleider reist.
Sinds juni 2002 is de OV-begeleiderskaart drie jaar geldig. Ook hoeft
u nu niet meer zelf in de gaten te houden of uw kaart verlopen is.
Reizigers die al een OV-begeleiderskaart hebben, krijgen automatisch
de verlengingsformulieren thuisgestuurd door de NS. Zodra u dit
formulier ontvangen heeft, geldt weer bovenstaande procedure vanaf
stap 2 t/m 6. Let er wel op dat u de formulieren tijdig terugstuurt.
Een kaart met een verlopen datum is namelijk niet meer geldig!
Mocht u nog vragen hebben neem dan contact op met het Projectbureau van ReisNet Parkstad Limburg op telefoonnummer: 045-546 03 25.
Wist u dat?
- ReisNet Parkstad Limburg in 2001 ruim 546.000 ritten heeft
uitgevoerd
- In totaliteit in 2001 678.441 personen zijn vervoerd
-Zon 68.000 gratis begeleiders zijn vervoerd
-Per 31 december 2001 3807 reizigers recht hadden op gratis
begeleiding
-In 2001 gemiddeld 5,8% van de ritten buiten de marge van 15 minuten
voor of na het afgesproken ophaaltijdstip, zijn uitgevoerd
-77% van de klachten gegrond waren
-Het aantal ingediende klachten 0,4% van het aantal uitgevoerde ritten
is
-Ruim 80% van alle ritten 1- en 2 zone ritten zijn
-Het aantal ritten gedurende het jaar 2001 is opgelopen van 30.808
ritten in de maand januari tot 55.049 ritten in de maand december
Afspreekpunten ReisNet Parkstad Limburg
Sinds 8 maart zijn er in de gemeenten Brunssum, Heerlen, Kerkrade en
Landgraaf een aantal centrale ReisNet Parkstad Limburgafspreekpunten
rondom de winkelgebieden. Deze afspreekpunten zijn gemakkelijk te
herkennen. Bij elk afspreekpunt staat een bord met daarop het logo van
ReisNet Parkstad Limburg en de naam van het betreffende afspreekpunt.
Ook is er een parkeerplaats gereserveerd voor de voertuigen van
ReisNet Parkstad Limburg. De naam van het afspreekpunt bestaat uit een
tweetal componenten: de locatieaanduiding en de straatnaam, zoals
bijvoorbeeld Coriocenter Honingmanstraat of Douwe Egberts Apollolaan.
Wat moet u doen bij een ritreservering?
Bij de ritreservering dient u aan de telefoniste door te geven naar
welk afspreekpunt u naar toe gebracht wenst te worden.
Een voorbeeld:
U moet naar het Coriocenter in Heerlen. Dit winkelcentrum heeft een
aantal ingangen, o.a. in de Stationstraat en aan de Honingmanstraat.
Als u nu naar de Honingmansstraat wil dient u bij de ritreservering
aan te geven Coriocenter Honingmansstraat. U zult dan bij het
afspreekpunt naast het Coriocenter in de Honingmansstraat afgezet
worden. Heeft u meteen de retourrit geboekt en wil u ook weer bij
hetzelfde afspreekpunt opgehaald worden, dan dient u ervoor te zorgen
dat u op tijd weer bij het betreffende afspreekpunt aanwezig bent. De
chauffeur haalt u daar op en niet in het winkelcentrum.
Welke afspreekpunten zijn er?
Hieronder vindt u per gemeente de afspreekpunten ReisNet Parkstad
Limburg en hun naam:
Kerkrade
- Goebbels Kapellaan
- Postkantoor Poststraat
- Orlandopassage Kloosterraderplein
- Bushalte Stationsstraat
- Dr Pool Putgang
- Dr. Ackensplein
- Aldi Marktstraat
- Super Veldhofstraat
- Bosweg
- Albert Heijn Hertogenlaan
- Super St. Pieterstraat
- Passage Akerstraat
Brunssum
- Edah Doorvaartplein
- Hubo Pastoor Savelbergstraat
- Schuttershof Kochstraat
- Winkelcentrum Brunssum Noord Kennedylaan
- Albert Heijn Schiffelerstraat
- Brikke-oave Lindeplein
Landgraaf
- Bushalte Palenbergerweg
- Café t Ströatje Eygelshovenerweg
- An dr Put Pastoor Scheepersstraat
- Heereveld Kloosterstraat
- ORA Maastrichterlaan
- Residentie Abdissenbosch
- Bruna Op de Kamp
- Sunplein Voorzijde dienstencentrum
- Berbke Moltweg
- De Molt Dr. Nolensstraat
- Markt Hovenstraat
- Winkelcentrum Hoofdstraat
Heerlen
- Douwe Egberts Apollolaan
- Gall & Gall Homerusplein
- Schouwburg Burgemeester van Grunsvenplein
- Bushalte Geerstraat
- Op de Nobel Akerstraat
- Passage Putgraaf
- Gemeentehuis Raadhuisstraat
- H5 Geleenstraat
- Bakkerij Bart Dautzenbergstraat
- Coriocenter Stationsstraat
- De Klomp Klompstraat
- NS-Station Stationsstraat
- Busstation Spoorsingel
- Markt Hoensbroek
- Aldi Corneliusplein
- Coriocenter Honingmanstraat
Magneetpassen
Enige tijd geleden zijn aan iedere WVG-gerechtigde nieuwe
vervoerspassen verstrekt, de zogenaamde magneetpas. Het is de
bedoeling dat de chauffeur deze pas bij aanvang van de rit aan de
chauffeur wordt gegeven. Deze moet de pas zowel bij het instappen als
ook bij het uitstappen door de kaartlezer halen. Tot heden blijkt dat
een en ander nog niet consequent gebeurt. Indien u ook constateert dat
de chauffeur uw vervoerspas niet door de kaartlezer haalt
respectievelijk u uw pas niet hoeft af te geven, meldt dat dan bij het
projectbureau van ReisNet Parkstad Limburg, telefoon 045-546 03 25. Uw
medewerking wordt op prijs gesteld.