Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Bookmark onderdeel van DraftWorldwide

DraftWorldwide neemt belang in Naardens interactief marketing bureau.

Amsterdam/Naarden, 1 juli 2002- In navolging van de US heeft DraftWorldwide in Nederland haar dienstverlening structureel uitgebreid met interactieve marketing activiteiten, door het in Naarden gevestigde Bookmark toe te voegen aan haar netwerk. Voorlopig wordt de merknaam Bookmark gehandhaafd. Wel zal de Bookmark huisstijl worden omgezet naar die van DraftWorldwide en zal de aanduiding "a DraftWorldwide Company" worden toegevoegd aan het interactieve bureau dat onlangs haar vijfjarig lustrum vierde.

Sedert begin 2001 werkt Bookmark nauw samen met het in Amsterdam gevestigde actiemarketingbureau DraftWorldwide op klanten als Citroën, Postbank, Staatsloterij en Grolsch. Vanwege de van oorsprong sterke direct marketing focus van DraftWorldwide (DraftWorldwide behoort tot de grootste DM bureaus in de US) is er sprake van een perfecte "fit" van Bookmark binnen het netwerk. De samenwerking is dermate succesvol gebleken, waardoor nu anderhalf jaar later besloten is deze samenwerking definitief te formaliseren.

Met de participatie in Bookmark geeft DraftWorldwide Nederland invulling aan de groeiende behoefte bij opdrachtgevers aan een structurele en geïntegreerde inzet van direct marketing/CRM, nieuwe media en loyalty programma's. Daarnaast biedt aansluiting bij het wereldwijde netwerk van DraftWorldwide de internationale klanten van Bookmark de mogelijkheid om op lokaal niveau te worden ondersteund door interactieve marketing bureaus binnen het DraftWorldwide netwerk in andere landen.Internationaal bestaat DraftWorldwide inmiddels uit 61 bureaus in 27 landen, waarvan 19 in Europa.

De gecombineerde activiteiten die onder DraftWorldwide Nederland zullen vallen, worden aangestuurd door Ernst-Jan Smids, de huidige algemeen directeur van DrafWorldwide. De dagelijkse leiding van Bookmark blijft in handen van haar managing director Brian Hirman.

"We hebben elkaar leren kennen via een gezamenlijke klant, de Staatsloterij. Het is in de praktijk gebleken dat de activiteiten van DraftWorldwide en Bookmark dermate complementair aan elkaar zijn, zodat het formaliseren van de samenwerking eigenlijk niet uit kon blijven", aldus Ernst-Jan Smids. "De synergie tussen beide bureaus biedt bijzondere meerwaarde voor onze klanten die op zoek zijn naar creatieve, resultaatgerichte en geïntegreerde offline en online (direct)marketingstrategieën en concepten."

Brian Hirman: "Het feit dat we eerst anderhalf jaar in de praktijk aan elkaar hebben kunnen snuffelen alvorens we de definitieve stap namen om met elkaar te trouwen, geeft veel vertrouwen voor de toekomst. We hebben door werkelijk met elkaar in de modder te staan en samen op klanten te werken elkaar echt leren kennen. Duidelijk is dat DraftWorldwide en Bookmark van hetzelfde hout zijn gesneden en dezelfde no-nonsense en resultaatgerichte cultuur kennen. Het "klikt" uitstekend tussen ons: een belangrijke voorwaarde voor succes, zowel onderling als voor onze klanten."

NOOT AAN DE REDACTIE

DraftWorldwide Nederland (www.draftworldwide.nl) is een actiemarketing bureau dat met 50 medewerkers gevestigd is in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Door de vernieuwende en ambitieuze visie op het gebied van (geïntegreerde) sales promotion en direct- & digital marketing ontwikkelde het bureau zich sprongsgewijs tot wat het nu is: een professioneel en gedreven bureau met een prachtige portfolio van succesvolle A-merk opdrachtgevers zoals Beter Bed, Burger King, Citroën, Giant, Grolsch, Hema, Hewlett-Packard, Meneba Meel, Staatsloterij, Postbank en WorldCom.

Bookmark (www.bookmark.nl) is het interactief marketing bureau van DraftWorldwide Nederland, waar 35 mensen werkzaam zijn, dat bedrijven adviseert en assisteert bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals Brabantia, Center Parcs, Citroën, Esselte, Fuji, Grolsch, Philips, Unilever, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland, en is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketingadviesbureaus in Nederland.

DraftWorldwide Nederland behoort tot een internationaal netwerk van 61 bureaus in 27 landen, waarvan 19 in Europa.