Applix in top tien beste CRM implementaties van Aberdeen Group
Leusden, 23 april 2001 Aberdeen Group heeft Applix opgenomen in de top tien van de beste CRM implementaties in 2000. Applix kreeg deze onderscheiding voor de implementatie van iEnterprise bij Comshare, aanbieder van financiële software. Aberdeen heeft uitgebreid onderzoek gedaan om de beste voorbeelden van CRM implementaties te identificeren. Het onderzoeksbureau selecteerde projecten die kwantificeerbare voordelen hebben opgeleverd of die een substantiële en meetbare impact hebben op de manier waarop het bedrijf met zijn klanten omgaat. Applix is aanbieder van software voor analytische CRM en business planning.
De casestudy van Applix en Comshare is één van de tien winnende
implementaties die zijn opgenomen in een rapport van Aberdeen onder de
titel 'What Works: Ten Significant CRM Implementations of 2000'. De
analyse van Aberdeen toont de aspecten waarmee bedrijven dankzij CRM
kunnen uitblinken, zoals sales force automation, marketing automation,
customer service, call center automation, partner relationship
management en eBusiness.
Sterk verbeterd rendement op geïnvesteerd vermogen
Aberdeen Group citeert in haar rapport diverse kwantificeerbare
voordelen voor Comshare als gevolg van de implementatie van Applix
iEnterprise, zoals:
? Jaarlijkse groei van 30% in core business; aangestuurd door de
verbeteringen in het creëren van contactmogelijkheden met potentiële
klanten, klantenservice en andere processen waarbij medewerkers in
contact komen met de klant.
? Toename met 40% van marketing aanvragen; door het volgen en meten van
de effecten van het wereldwijde marketing programma.
? Daling van het aantal gesprekken van de Helpdesk-telefoon met 7.000
per maand, dankzij de 'self service' op Internet.
? Daling van de gemiddelde responstijd op vragen die via het Internet
worden gesteld van vier dagen naar enkele uren.
? Daling van de gemiddelde tijd om nieuwe leads te distribueren van vier
dagen naar enkele seconden.
? Bekorting van de tijd om financiële kwartaalrapportages op te stellen
van zeventig uur tot vier uur.
? Reductie in tijd om cumulatieve ad hoc rapportages op te stellen van
132 mensdagen naar twaalf mensdagen per jaar.
"De implementatie van Applix bij Comshare illustreert dat bedrijven een
substantieel rendement op hun geïnvesteerde vermogen kunnen bereiken,
wanneer zij klantgerichte bedrijfsprocessen als een concurrentievoordeel
beschouwen. Wanneer bedrijven voor een applicatie kiezen met een
eenvoudig aan te passen platform zoals iEnterprise, kunnen zij de
dynamische bedrijfsprocessen automatiseren zonder te hoeven
programmeren. Dankzij de tools voor realtime analyse en planning kunnen
bedrijven bovendien snel gefundeerde beslissingen nemen," aldus Julie
Tauer, CRM analist van Aberdeen Group.
"Bedrijven worden zich steeds meer bewust van de belangrijke rol van het
definiëren en automatiseren van klantgerichte bedrijfsprocessen," zei
Alan Goldsworthy, president en CEO van Applix. "Het gebruik van een
platform voor analytische CRM dat kan worden aangepast aan de
bedrijfsprocessen zonder de kosten en vertragingen die met programmeren
gepaard gaan, is essentieel voor het aantrekken en behouden van klanten
tegen redelijke kosten."
De Aberdeen Top Ten Award is de vierde belangrijke erkenning van Applix
door de industrie sinds januari. "Dit geeft aan dat wij de juiste
richting zijn ingeslagen en bevestigt bovendien onze rol als
toonaangevende aanbieder van CRM oplossingen," aldus Goldsworthy.
Ook andere partijen zien de impact van Applix iEnterprise bij Comshare.
Zo nam InformationWeek Comshare onlangs op in de top 100 van meest
klantgerichte ondernemingen. Dit werd gebaseerd op het tonen van 'een
patroon van technische, procedurele en organisatorische klantgerichte
innovaties' bij het opbouwen van winstgevende en succesvolle
klantrelaties.
Aberdeen Group is een vooraanstaande instelling voor marktanalyses en
positionering op het gebied van informatietechnologie.
Applix
Applix B.V. te Leusden is aanbieder van Demand Chain Management (DCM)
oplossingen. Hierin staat het continu meten van de wensen en behoeften
van klanten centraal. De gehele organisatie van de klant kan over deze
informatie beschikken om de juiste beslissingen te nemen. De kracht van
DCM is de combinatie van eCRM en Business Intelligence.
Applix biedt onder de naam iEnterprise haar iCRM-software aan.
iEnterprise ondersteunt, stroomlijnt en analyseert alle horizontale
business processen waaronder marketing, sales, service en helpdesk. Als
analysetool levert het bedrijf iPlanning.
Applix B.V. heeft zelf iITSM ontwikkeld dat gebaseerd is op de
ITIL-methodiek. iITSM is een gestandaardiseerde Service
Managementoplossing die eenvoudig kan worden aangepast aan specifieke
behoeften. Afnemers van Applix komen voornamelijk uit de financiële en
zakelijke dienstverlening, de telecomsector, industriële
productiebedrijven, (semi-)overheid, de zorgsector en de agrarische
sector.
Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in
de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft tevens vestigingen in Canada,
Frankrijk, Engeland, Duitsland, Zwitserland, Australie en Singapore. Via
partners is Applix vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en
Zuid-Afrika. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.com.