Comshare verbetert ROI dankzij iEnterprise

Applix in top tien beste CRM implementaties van Aberdeen Group

Leusden, 23 april 2001 ­ Aberdeen Group heeft Applix opgenomen in de top tien van de beste CRM implementaties in 2000. Applix kreeg deze onderscheiding voor de implementatie van iEnterprise bij Comshare, aanbieder van financiële software. Aberdeen heeft uitgebreid onderzoek gedaan om de beste voorbeelden van CRM implementaties te identificeren. Het onderzoeksbureau selecteerde projecten die kwantificeerbare voordelen hebben opgeleverd of die een substantiële en meetbare impact hebben op de manier waarop het bedrijf met zijn klanten omgaat. Applix is aanbieder van software voor analytische CRM en business planning.

De casestudy van Applix en Comshare is één van de tien winnende implementaties die zijn opgenomen in een rapport van Aberdeen onder de titel 'What Works: Ten Significant CRM Implementations of 2000'. De analyse van Aberdeen toont de aspecten waarmee bedrijven dankzij CRM kunnen uitblinken, zoals sales force automation, marketing automation, customer service, call center automation, partner relationship management en eBusiness.

Sterk verbeterd rendement op geïnvesteerd vermogen Aberdeen Group citeert in haar rapport diverse kwantificeerbare voordelen voor Comshare als gevolg van de implementatie van Applix iEnterprise, zoals:
? Jaarlijkse groei van 30% in core business; aangestuurd door de verbeteringen in het creëren van contactmogelijkheden met potentiële klanten, klantenservice en andere processen waarbij medewerkers in contact komen met de klant.
? Toename met 40% van marketing aanvragen; door het volgen en meten van de effecten van het wereldwijde marketing programma. ? Daling van het aantal gesprekken van de Helpdesk-telefoon met 7.000 per maand, dankzij de 'self service' op Internet.
? Daling van de gemiddelde responstijd op vragen die via het Internet worden gesteld van vier dagen naar enkele uren.
? Daling van de gemiddelde tijd om nieuwe leads te distribueren van vier dagen naar enkele seconden.
? Bekorting van de tijd om financiële kwartaalrapportages op te stellen van zeventig uur tot vier uur.
? Reductie in tijd om cumulatieve ad hoc rapportages op te stellen van 132 mensdagen naar twaalf mensdagen per jaar.

"De implementatie van Applix bij Comshare illustreert dat bedrijven een substantieel rendement op hun geïnvesteerde vermogen kunnen bereiken, wanneer zij klantgerichte bedrijfsprocessen als een concurrentievoordeel beschouwen. Wanneer bedrijven voor een applicatie kiezen met een eenvoudig aan te passen platform zoals iEnterprise, kunnen zij de dynamische bedrijfsprocessen automatiseren zonder te hoeven programmeren. Dankzij de tools voor realtime analyse en planning kunnen bedrijven bovendien snel gefundeerde beslissingen nemen," aldus Julie Tauer, CRM analist van Aberdeen Group.

"Bedrijven worden zich steeds meer bewust van de belangrijke rol van het definiëren en automatiseren van klantgerichte bedrijfsprocessen," zei Alan Goldsworthy, president en CEO van Applix. "Het gebruik van een platform voor analytische CRM dat kan worden aangepast aan de bedrijfsprocessen zonder de kosten en vertragingen die met programmeren gepaard gaan, is essentieel voor het aantrekken en behouden van klanten tegen redelijke kosten."
De Aberdeen Top Ten Award is de vierde belangrijke erkenning van Applix door de industrie sinds januari. "Dit geeft aan dat wij de juiste richting zijn ingeslagen en bevestigt bovendien onze rol als toonaangevende aanbieder van CRM oplossingen," aldus Goldsworthy.

Ook andere partijen zien de impact van Applix iEnterprise bij Comshare. Zo nam InformationWeek Comshare onlangs op in de top 100 van meest klantgerichte ondernemingen. Dit werd gebaseerd op het tonen van 'een patroon van technische, procedurele en organisatorische klantgerichte innovaties' bij het opbouwen van winstgevende en succesvolle klantrelaties.

Aberdeen Group is een vooraanstaande instelling voor marktanalyses en positionering op het gebied van informatietechnologie.

Applix
Applix B.V. te Leusden is aanbieder van Demand Chain Management (DCM) oplossingen. Hierin staat het continu meten van de wensen en behoeften van klanten centraal. De gehele organisatie van de klant kan over deze informatie beschikken om de juiste beslissingen te nemen. De kracht van DCM is de combinatie van eCRM en Business Intelligence. Applix biedt onder de naam iEnterprise haar iCRM-software aan. iEnterprise ondersteunt, stroomlijnt en analyseert alle horizontale business processen waaronder marketing, sales, service en helpdesk. Als analysetool levert het bedrijf iPlanning.
Applix B.V. heeft zelf iITSM ontwikkeld dat gebaseerd is op de ITIL-methodiek. iITSM is een gestandaardiseerde Service Managementoplossing die eenvoudig kan worden aangepast aan specifieke behoeften. Afnemers van Applix komen voornamelijk uit de financiële en zakelijke dienstverlening, de telecomsector, industriële productiebedrijven, (semi-)overheid, de zorgsector en de agrarische sector.

Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft tevens vestigingen in Canada, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Zwitserland, Australie en Singapore. Via partners is Applix vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.com.